اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران: بحث بومی سازی از محورهای کلیدی درشرکت ملی حفاری ایران است

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در توسعه فرهنگ بومی سازی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و چشم انداز بسیار خوبی نیز پیش روی خود دارد و در این زمینه تا کنون با همراهی و همکاری سازندگان بیش از هزاران قلم از کالاهای موردنیاز صنعت حفاری در درون کشور ساخته و بومی سازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ سپهر سپهری در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری که یکشنبه سوم دی ماه در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که امیدواریم به زودی خبر خوبی را از رگ سفید داشته باشیم ، اظهار کرد: نقش صنعت ملی حفاری در توسعه کشور بر هیچکس پوشیده نیست زیرا اولین حلقه در تولید نفت و گاز، با حفاری آغاز می‌شود.
وی افزود: صنعت ملی حفاری ضمن اینکه حلقه صنعت نفت را آغاز می‌کند، در تداوم تولید و تغییر و تکمیل چاه‌ها در طول سالیان عمر مخزن نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که یکی از محورهای خیلی کلیدی در شرکت ملی حفاری ایران بحث بومی‌سازی است، تصریح کرد: در شرکت ملی حفاری ایران فعالیت‌های سازمان یافته‌ای در راستای سند چشم‌انداز شرکت، ماموریت و اهداف سازمان در همه جنبه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری انجام شده است.
سپهری عنوان کرد: این فعالیت‌ها در شرکت ملی حفاری ایران به طور کلی تکنولوژی و دانش فنی ساخت، بکارگیری، تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات را با کاربست ابزارآلات مختلف از دو جنبه نرم‌افزای و سخت افزاری در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: در بخش بومی‌سازی، آموزش‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی به منظور تجهیز نیروی انسانی به عنوان بزرگترین و مهمترین نیاز شرکت، اقدامات بسیار خوبی در شرکت ملی حفاری ایران انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: این شرکت در توسعه فرهنگ بومی سازی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و چشم انداز بسیار خوبی نیز پیش روی خود دارد و در این زمینه تا کنون با همراهی و همکاری سازندگان بیش از هزاران قلم از کالاهای مورد نیاز صنعت حفاری در درون کشور ساخته و بومی سازی شده است.
سپهری با بیان این‌که نمایشگاه صنعت حفاری یک رویداد بزرگ اقتصادی است، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران نقش بسیار اثرگذاری در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ساخت داخل در ۱۰ سال اخیر ایفا کرده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند بستر مناسبی را جهت تعامل و تبادل دانش فنی، نمایش توانمندی داخلی، تبادل کالا و ارائه خدمات تخصصی، ایجاد اشتغال مولد با استفاده از ظرفیت صنعت حفاری، بازاریابی و بازارسازی و توسعه منابع ساخت داخل فراهم کند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: مهمترین راهکار اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعتماد به نیروها و سازندگان داخلی است و این امر افقی روشن از خودباوری و خوداتکایی بر روی ما باز می‌کند.

سپهری بیان کرد: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از ارکان اساسی فعالیت تولید نفت و گاز، نقش بسیاری در تحقق برنامه‌های صنعت نفت دارد. این شرکت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه دانش فنی بومی، بررسی منابع داخلی، حمایت از مراکز دانش بنیان در خصوص طراحی بسیار پیچیده قطعات حفاری برنامه‌های بسیار زیادی دارد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که این شرکت به عنوان بازوی توانمند صنعت، همسو با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با نگاهی به درون فعالیت می‌کند، گفت: در انبارهای ملی حفاری بیش از ۶۵هزار قلم کالا به ارزش ۲۳۳میلیارد تومان وجود دارد که از این مقدار کالا حدود ۴هزار قلم به ارزش ۴۴میلیارد تومان ساخت داخل است.

سپهری تصریح کرد:از این ۶۵هزار قلم موجود در انبارهای شرکت ملی حفاری ایران، حدود ۴۳۰۰ قلم آن از جمله اقلام پرمصرف است که از این تعداد بیش از هزار قلم ساخت داخل است؛ یعنی ۲۵درصد از کالای پرمصرف در صنعت حفاری ایران ساخت داخل شده است.
وی گفت: اگر کالای پرمصرف را به دو دسته کالایی که می‌تواند در داخل ساخته شود و یا کالایی که توجیه فنی و اقتصادی ساخت داخل ندارد، تقسیم کنیم، تنها ۱۵۷۳ قلم کالا است که باید ساخت داخل شود که هم پرمصرف هستند و هم دارای توجیه فنی و اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: بیش از ۶۸ درصد از عمده کالای موردنیاز ما که توجیه ساخت و تولید داخل دارد در درون کشور تولید می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته امیدواریم این میزان به ۱۰۰درصد برسد.
سپهری خاطرنشان کرد: حجم ریالی خرید از ساخت داخلی کشور، بیش از ۴۰۰میلیارد تومان طی پنج سال اخیر بوده است. به نوعی سالانه بیش از ۸۰میلیارد تومان تزریق مالی به صنعت ساخت داخل انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: سال ۹۴ بیش از یک هزار کالای طبقه‌بندی شده استاندارد به ارزش ۳۷ میلیارد تومان، سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان و در سال جاری تاکنون ۴۰ میلیارد تومان داشتیم و امیدواریم امسال تا پایان سال بیش از ۶۰میلیارد تومان کالای طبقه‌بندی شده استاندارد را تولید کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا