اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون: افزایش ۱۴۵ درصدی تولید نفت توسط شرکت نفت و گاز کارون، چالش‌ها و پیشرفت‌ها

 

 

به گزارش خوز 24 از اهواز : حسن شهرویی اظهارکرد: شرکت نفت و گاز کارون به عنوان اولین و بزرگترین بهره‌بردار در حوزه شرکت مناطق نفت خیز جنوب با مرکزیت اهواز، سهم عمده‌ای از تولید نفت کشور را بر عهده دارد و مسئولیت مهمی درباره موقعیت جغرافیایی شهر اهواز و تولید دارد.

 

وی افزود: بیش از ۲۷ درصد نفت کشور توسط شرکت نفت و گاز کارون تولید می‌شود و با توجه به برنامه‌های تعیین شده توسط شرکت ملی نفت، توانستند در سال گذشته با افزایش ۱۴۵ درصدی تولید، موانع و مشکلات را برطرف کنند و بستر مناسبی برای تولید فراهم کنند. او گفت که با تلاش‌های انجام شده و ایجاد زیرساخت‌های لازم، به ویژه در زمینه تعمیرات تجهیزات و خطوط لوله، توانستند تولید را افزایش دهند.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت که برای رسیدن به زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌ها، اقدامات متعددی انجام دادند. این اقدامات شامل ارزیابی ۳۵۰ کیلومتر لوله انتقال نفت، راه‌اندازی ۱۵ ایستگاه حفاظت کاتدی، اصلاحیه فراورشی ۲۵ مورد متناسب با تولید و ضخامت سنجی خطوط جریانی بود. او افزود که مشکلات مربوطه با اولویت‌بندی و اقدامات مورد نیاز رفع شده‌اند.

 

شهرویی به توضیحات خود ادامه داد و گفت که ساخت قطعات نیز به پایداری سیستم شرکت کمک کرده است. طی این زمان،بهره‌برداری نفت و گاز کارون توانسته است با همکاری شرکت‌های ملی و بین‌المللی، تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را تأمین کند و از وابستگی به واردات کاسته شود. این تلاش‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در عملیات تولید شده است.

 

 حسن شهرویی به اهمیت حفظ محیط زیست و اجرای استانداردهای بین‌المللی در فعالیت‌های نفتی اشاره کرد. وی بیان کرد که شرکت نفت و گاز کارون برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت پسماند و کاهش آلودگی را پیگیری می‌کند و به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از آثار منفی نفتکشی، از تکنولوژی‌های پیشرفته و روش‌های بهینه استفاده می‌کند.

 

در پایان، شهرویی تأکید کرد که شرکت نفت و گاز کارون پیشتاز در تولید نفت کشور است و با استفاده از منابع و ظرفیت‌های خود، تلاش می‌کند تا نقش مهمی در توسعه صنعت نفت ایران و ایجاد اشتغال داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا