ایران و جهان

محتوای کانال‌های انتخاباتی با نامزدهاست/ فشار روانی روی چهره‌ها

[ad_1]

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در حاشیه برگزاری آئین نکوداشت هفته پژوهش درباره جزئیات راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی و این‌که چرا همه حوزه‌های انتخاباتی را شامل نمی‌شود، به خبرنگار مهر گفت: در زمان انتخابات شبکه‌های ملی و استانی فعالیت دارند که وظایف خود را مثل دوره‌های گذشته در انتخابات انجام خواهند داد و برنامه‌سازی‌های مختلف خواهند کرد. ما علاوه بر این شبکه‌ها برای تشویق شرکت در انتخابات و تبیین نقش مجلس در نهاد قانونگذاری و همچنین برای ارائه دیدگاه‌ها و جریان‌های مختلف در مورد مصالح کشور، به تعداد حوزه‌های انتخاباتی کشور و البته کمی کمتر، یعنی ۲۰۰ فرستنده و کانال انتخابات خواهیم داشت. این‌که کمتر هست هم دلیلش این است که آن حوزه‌ها امکان فنی را نداشتند. با این حال این کار بزرگی است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به این‌که این شبکه‌ها مستقل هستند یا زیر مجموعه شبکه‌های استانی، اضافه کرد: تقریباً سعی داریم به ازای هر حوزه انتخاباتی یک کانال انتخاباتی داشته باشیم که فقط هشت حوزه را کم داریم. این کانال‌ها قاعدتاً زیرمجموعه شبکه‌های استانی هستند؛ اما به عنوان کانال مختص حوزه انتخابیه عمل خواهند کرد و تبلیغات انتخابات مجلس را که نامزدهای آن حوزه می‌خواهند به مردم ارائه دهند از طریق این کانال‌ها انجام می‌شود. ممکن است در یک حوزه انتخاباتی تعداد کاندیداها زیاد باشد، قاعدتاً عدالت رسانه‌ای در آن حوزه انتخاباتی یکسان به اندازه همه اجرا می‌شود. ممکن است زمانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد نسبت به حوزه دیگری که کاندیدای کمتر دارد، کمتر باشد؛ بنابراین نیاز به تنطیم است که ما آن را انجام می‌دهیم.

رئیس صدا و سیما درباره محتوای کانال‌ها که در اختیار سازمان است یا نمایندگان، به خبرنگار مهر عنوان کرد: خود نامزدها تولید محتوا را بر عهده دارند، ما اصول قانونی را که ستاد انتخابات وزارت کشور گذاشته اعلام می‌کنیم و نامزدها در قالب همان ضوابط تولید محتوا، هر طور که می‌خواهند می‌توانند در هفت روز تبلیغات انتخابات را داشته باشند.

به گفته جبلی این کانال‌ها به صورت ۲۴ ساعته پخش می‌شوند.

جبلی درباره بحث «نُطُق‌کِشی» هنرمندان برای همکاری با صدا و سیما که از سوی یکی از مدیران سازمان مطرح شد، اظهار کرد: الان فرصت کافی برای دلایلی که چرا برخی از چهره‌ها تمایل به همکاری با رسانه ملی ندارند نیست. بخشی از چهره‌ها خودشان به ما ابراز کرده‌اند که به دلیل فشارهای روانی وارد شده از بیرون و همان عبارتی که مدیر محترم شبکه چهار استفاده کردند، تمایلی به همکاری ندارند. دلایل مختلف دیگری هم وجود دارد که بخشی هم مالی است. بخشی هم شاید فعلاً در شرایطی نیستند که بخواهند همکاری کنند.

وی اضافه کرد: ما در مقابل، دست تمام هنرمندان، چهره‌ها و عناصر فرهنگی موردِ احترام مردم که علاقه‌مند باشند در رسانه ملی به مردم، ارزش‌ها، اعتقادات، تاریخ و تمدن خدمت کنند، به گرمی می‌فشاریم.

رئیس صدا و سیما در ادامه درباره دعوت از چهره‌ها به رسانه ملی بیان کرد: ما به همه دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها احترام می‌گذاریم اما آنچه که ما نشان می‌دهیم روی آنتن است و این فقط یک ادعا نیست. خواهش می‌کنم کمی به آنتن صدا و سیما توجه کنند و برنامه‌های صدا و سیما را ببینند، متوجه این موضوع می‌شوند.

جبلی در پایان درباره ساخت نسخه سینمایی از سریال‌های پرمخاطب نیز گفت: ما تجربه موفقی از سریال «عاشورا» داشتیم که فیلم سینمایی آن «موقعیت مهدی» ساخته شد و فضای مناسبی را در افکار عمومی برای پخش مجموعه نمایشی فراهم کرد. این تاکید را ما به همه همکاران‌مان در سیمافیلم و البته همکاران‌مان در سازمان سینمایی و ارشاد داریم که اگر اثری کشش و جذابیت داشته باشد و ظرفیت تبدیل شدن به فیلم سینمایی را داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

[ad_2]

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

how many casibom casibom casibom
دکمه بازگشت به بالا