ایران و جهان

غدیر مهمترین رکن تداوم تمدن اسلامی است/غدیرخلاصه سبک زندگی اسلامی


حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: غدیر جریانی قرآنی، بینشی و اعتقادی است و درسی که امروز باید از واقعه غدیر بگیریم توجه به جایگاه انقلاب اسلامی به عنوان رویدادی الهی و اصلی برگرفته از غدیر است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی محقق شد که بگوید دین، اسلام و مکتب نورانی شیعه زنده است و این همه توطئه های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی به انحاء مختلف از طرف دشمنان صورت گرفت زیرا می خواستند ندا و نهضت وسیع انقلاب را بی اثر کنند و این بصیرت ولایی مردم بود که در برابر هجمه های مختلف از جنس تیزبینی، ایثار، مقاومت و شهادت ایستادگی کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی یزد بیان کرد: خلاصه مسئله غدیر سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و پیروی از دیدگاه علوی که هم استعدادهای مادی انسان را شکوفا می سازد و هم استعدادهای عقلانی و معنوی که رشد این سه عامل با یکدیگر در سایه تقوا، کمال انسانیت و تقرب الهی را میسر می کند.

مدرسی ادامه داد: باید بر واقعه غدیر؛ شخصیت پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین علی (ع) تدبر و تمرکز بیشتری داشته باشیم، این شخصیت های ارزشمند الگوهای کامل و جامعی هستند و جامعه امروز به ویژه جوانان نیازمند الگوی اثربخش هستند.

وی افزود: غدیرشناسی و معرفی ابعاد مختلف ولایت، پشتوانه مهم تقویت بصیرت در جامعه است و این ظرفیت چندبعدی باید در جایگاه حوزوی، گفتمانی، علمی و دانشگاهی، مدارس و به ویژه عرصه فرهنگی، اجتماعی و برنامه های مردمی به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد تا بتوان حافظ ارزش های واقعی اسلام و شیعیان بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: غدیر و محتوای ارزشمند آن یکی از مهمترین ارکان تشکیل دهنده تمدن اسلام و تداوم دهنده تمدن اسلامی است که این تمدن برگرفته از اخلاق، وحدت امت اسلامی و همچنین قوانین حاکم بر جامعه اسلامی و نیز علم، اقتصاد و قدرت است.

وی تاکید کرد: شیرازه همه این جریانات عبارت است از ولایت بر امت که محتوای اصلی جریان غدیر است بنابراین غدیر یکی از ارکان مهم و برجسته تمدن اسلامی است، تمدنی که می تواند برای سایر تمدن ها در راستای جلوداری جامعه اسلامی با شیوه های مردمی و الهی الگو باشد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا