عملیاتهای سازمان تبلیغات از جامعه بانوان تا حوزه جوانان
خبرگزاری مهر – گروه استانها: همزمان با آغاز چهل و دومین سال تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی بهعنوان یکی از مهمترین ارکان ترویج و توسعه فرهنگ دینی در کشور بازخوانی مأموریتها و تلاشهای این سازمان در حوزههای مختلف فرهنگی و اجتماعی ضروری است.
پایه گذاری نهضت حضرت امام خمینی (ره) و شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی با تشکیل نهادها، سازمانها و ارگانهای انقلابی همراه شد. نهادها و سازمانهایی که هدف و محور فعالیت آنها از مسیر ترویج فرهنگ ناب اسلامی، تقویت روحیه اعتقادی مردم و حفظ و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی میگذرد.
یکی از این نهادهای اثرگذار «سازمان تبلیغات اسلامی» است، سازمانی که در اول تیرماه سال ۱۳۶۰ به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و تا امروز روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.
سیاستگذاری، برنامهریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی، زمینهسازی برای یافتن نیروهای مؤمن و پیدایش تشکلها و انجمنهای اسلامی و جمعیتهای مشابه و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط و ارائه سیاستهای لازم برای خنثیسازی آنها و تنویر افکار عمومی بخشی از وظایف و برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی است.
توجه ویژه امامین انقلاب به «تبلیغات اسلامی» بر کسی پوشیده نیست، امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه نسبت به تبلیغات اسلامی تاکید داشتند و مواردی را به متولیان امر گوشزد کرده و میکنند. کلیدواژههایی از امامین انقلاب در باب «تبلیغات اسلامی» به یادگار مانده که میتواند چراغ راه روشنی برای متولیان امور باشد.
اما امروزه و بویژه در عصر حکمرانی رسانه و جنگ شناختی و ادراکی که با بمباران دادههای شبهه افکن و دین ستیز مواجه هستیم، نقش «تبلیغات اسلامی» به عنوان یکی از ۲۳ متولی فرهنگی در مقابله با جبهه نرم، تو در تو و شکننده دشمن بسیار مهم و حساس است.
طی سالهایی که از فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی سپریشده است به اقتضا، نیازمندیهای مطرح در سطح جامعه و بهتناسب سیاستهای کلی نظام اسلامی فعالیتهای این سازمان دستخوش تغییر و تحول بوده است.
حضرت آیتالله خامنهای در حکم انتصاب حجتالاسلام محمد قمی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کردند: «تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویشهای انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشنبینانه و ژرفنگرانه با هدف تبلیغ و عرضهی اندیشهی تابناک اسلام ناب محمدی (صلواتاللهعلیهوآله) به جامعهی انقلابی بویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت. این سازمان بحمدالله طی حدود ۴ دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نهتنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.»
اداره کل اخبار استانی خبرگزاری مهر در پروندهای ضمن بازخوانی سیاستها، مأموریتها و فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی در قالب گفتگوهایی با رؤسای این سازمان در استانها و همچنین مسئولان و فعالان فرهنگی استانی به بررسی ضرورتها و افق پیش روی این مجموعه پرداخت.
سازمان تبلیغات؛ مأموریتها، برنامهها و فعالیتها
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: امروز نشرخوبیها مهمترین رسالت تبلیغ دین است
حجت الاسلام مهدی فوقی در گفتوگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به همه فعالان این عرصه اظهار داشت: بنده بر این باورم که آن روزی که رهبر کبیر انقلاب اشاره به تأسیس سازمان تبلیغات کردند یکی از محوریترین فرمایشات ایشان نشر خوبیها بود.
وی با بیان اینکه امروز نیز با توجه به مقتضیات زمان و نگرانیهای رهبر معظم انقلاب ما باید به واسطه نشر خوبیها مردم را امیدوار کنیم، گفت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تأثیر دین داری است که باید به مردم منتقل شود و در این زمینه بنده به این اعتقادم که فهم نسل جدید و برنامه ریزی برای آنها با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته باید در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مبلغات و مبلغان دینی باید ارتباط گیری با نسل جوان را در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: باید فضای اعتماد خوبی را برای آنها فراهم کنیم که در این راستا یکی از برنامههای مهم تسهیل گری در امور ضروری آنها است.
وی در ادامه با بیان اینکه تلاش سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج عفاف و حجاب جدی است، گفت: عفاف و حجاب مقدمه سلامت معنوی جامعه است اما در روشهای ترویج باید خیلی حساسیت و لطافت داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید افراد متخصص در زمینه ترویج عفاف و حجاب نظریه پردازی و برنامه ریزی کنند، ادامه داد: چنانچه این اتفاق نیفتد مایه ریزش جوانان خواهد شد و فرصت را از دست میدهیم.
وی با اشاره به اینکه حرکتهای ایجابی، مواجهات صحیح و اثباتی و ایجاد بستر اعتماد برای فهم مناسبتهای دینی را از وظایف اصلی خودمان در سازمان تبلیغات اسلامی میدانیم، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات تبیین عفاف و حجاب است و این امر را در دستور کار ویژه داریم.
حجت الاسلام فوقی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم مبلغ، خوب بودن خودش است، افزود: باید با رفتار و عملکرد درست مردم را به دین دعوت کرد، شاید دعوت غیر مستقیم به دین تأثیر بیشتری از دعوت مستقیم داشته باشد.
وی تاکید کرد: امروزه مبلغ دینی باید مسلط به ابزارهای روز باشد و از زبانهای پدرانه برای تبلیغ استفاده کند، روشهای ارتباط گیری با نسل جوان را بلد باشد و مطلع از نیازهای آنها باشد و با استفاده از این ظرفیتها فضای اعتماد خوبی را برای نفوذ در جان آنها ایجاد کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: بانوان و نوجوانان مخاطب اصلی تبلیغات اسلامی در عصر فعلی هستند
حجت الاسلام حمید رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مخاطب اصلی این روزهای این سازمان بانوان و نوجوانان هستند و سازمان برنامه ویژهای برای این قشر از مخاطب دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان: ایجاد روحیه مردمی سازی در سازمان تبلیغات اسلامی
به مناسبت اول تیر سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی از سوی معمار کبیر انقلاب، با «حجتالاسلام سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفتگویی رقم زدیم.
در ابتدای گفتگو بفرمائید که فلسفه شکل گیری سازمان تبلیغات اسلامی چه بوده و چه وظایف، اهداف و برنامههایی را دنبال میکند؟
در ابتدا ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد اثرگذار و محرک و جهت دهنده، عرض کنم؛ جهت دهی، هدایت، ساماندهی، نظارت و حمایت از تشکلهای دینی، تبلیغی و مذهبی از مهمترین رسالتهای سازمان تبلیغات است.
از آنجایی که در سازمان تبلیغات اسلامی با محدودیت منابع اعتباری و امکانی مواجهیم اما حمایت از تشکلها و هیئتهای مذهبی فعال و ایده پرداز، در اولویت این سازمان است اگرچه این حمایتها به اقتضای اعتبار تخصیص یافته، ناچیز است.
بسیاری از منتقدان به عملکردهای سازمان تبلیغات به این باورند که اعتبارات هنگفتی در اختیار این سازمان قرار میگیرد در حالی که متناسب با گستردگی فعالیتها و مأموریتهای سازمان، این اعتبار به چشم نمیآید و از طرفی دیگر پول پاشی هایی که رسانه معاند در تهیه و تولید فقط یک سریال خانگی و فیلم انجام میدهد به مراتب خیلی بیشتر از اعتبارات ناچیز سازمان تبلیغات است.
نگاه مردم محور در سازمان تبلیغات تبلور یافته است و بسیاری از کارهای فرهنگی بدون اعتبار و حتی با مشارکت مردم و و مردم محورانه است تا دستگاه و سازمان محورانه! و تقویت روحیه مردمی سازی در سازمان تبلیغات سبب شده تا اثرگذاری خوبی را در این بخشها شاهد باشیم.
در سالهای اخیر کشور و نظام دچار برخی چالشهای فرهنگی شده است، نقش سازمان تبلیغات در این عرصه را چگونه ارزیابی میکنید؟
دشمن رویکرد مقابله گرانه را با نظام اسلامی تغییر داده است نگاه و تمرکز دشمن روی هویت فرهنگی و اسلامی جامعه است، موقعیت حساسی که میتواند زیرساختهای فرهنگی و اعتقادی جامعه را متزلزل کند.
هویت سوزی ابزار دشمن برای نهادینه کردن فرهنگ غربی و هویت پوشالی و بی پایه و اساس است که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی برنامههای خوبی را با کمک تشکلهای دینی، هیئتها و فعالین فرهنگی و مذهبی به موعد اجرا گذاشته است.
ایجاد بحران هویتی هدف اصلی دشمن برای دستیابی به مقاصد شوم است و با حذف هویت ایرانی و اسلامی در مسیر چپاول گری، استثمار و برده داری نوین از طریق ابزار رسانه قدم بر میدارد.
سازمان تبلیغات در این وانفسای رسانهای و جنگ نرم با جهت دهی، سازمان بخشی و حمایت از تشکلهای دینی و مردمی، در راستای تقویت هویت دینی و ملی تلاش میکند که در این مسیر شاهد رویشهای فراوانی در بخشهای مختلف بودیم.
برگزاری جشنواره رسانهای و هنری حبیب در گیلان یکی از برنامههای فاخر و جهت محوری بود که از سوی سازمان تبلیغات و با همراهی تشکلهای دینی و رسانهای انجام شد و حرکتی مؤثر در راستای تقویت جبهه منّا، ایران باور و اسلام مدار بود.
ادامه این گفتوگوی تفصیلی را اینجا بخوانید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز مطرح کرد؛ تدبیر بزرگ امام راحل در تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی
حجتالاسلام مهدی ولاییبرحق در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قبضه افکار عمومی ملتها و جهان در ادوار مختلف همیشه به عنوان یکی از ابزار سلطه استکبار و فرهنگ طاغوت بوده است.
وی بیان کرد: در مقابل این جریان باطل تبیین به موقع و سریع است که به تعبیر مقام معظم رهبری در این عصر جهاد تبیین در مقابل هجمههای دشمن به عنوان یکی از فرایض و واجباتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: ضرورت جهاد تبیین در عصر حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی تبلیغی و حجم تبلیغات بیشتر از گذشته ملموس است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از مهمترین جریانهای تبلیغی در مقابل هجمههای دشمن وظیفه بسیار خطیری را بر عهده دارد
ولاییبرحق گفت: جریان هیئات مذهبی، مساجد، کانونهای فرهنگی و تربیتی، مجموعههای قرآنی به عنوان یک جریان مویرگی که در سراسر کشور توسط مردم مدیریت میشود یکی از مؤثرترین نهادهایی است که در مقابل فرهنگ غربی و سبک زندگی غربی مقاومت میکند و در بسیاری از موارد به موفقیتهای زیادی نائل آمده است.
وی با بیان اینکه حالا بعد از چهل و اندی سال شاید راحتتر بتوان قضاوت کرد که امام راحل تدبیر بزرگی در تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی داشتهاند، گفت: در میدان نگهداشتن مردم برای حرکت تبلیغی و فرهنگی در جای جای این کشور بزرگترین مأموریت این سازمان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه همه مساجد، هیئات مذهبی، کانونها، مؤسسات و مراکز قرآنی و … نمونهای از این حرکت پربرکت است، تصریح کرد: به تعبیری علت محدثه انقلاب اسلامی همین مساجد و هیئات بودند و علت بقای انقلاب اسلامی هم همینها هستند و تا وقتی مردم در عرصههای مختلف در صحنه هستند و در مسائل نظام، انقلاب و اسلام ورود دارند این حرکت نورانی و درخت پرثمر روزبهروز تنومندتر میشود.
وی بیان کرد: در سیلها، زلزلهها، جنگ تحمیلی، مواساتها و هر عرصهای که نیاز به حضور بوده است همین نهادهای خودجوش مردمی حضور پیدا کردند و وظایفشان را انجام دادند.
ولاییبرحق خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از گذشته ۴۴ سال از انقلاب روزبهروز پربرکتتر شده است.
وی گفت: بعضی از حرکات جدید مثل مهمانیهای ۱۰ کیلومتری، جشنهای فرشتگان و تکلیف دختران، محفل تلویزیونی قرآنی که در ماه رمضان داشتیم و هزاران تولید دیگری که در نگاه اول مشخص نشود که این حرکت با چه فکر عمیقی طراحی شده است اما از برکات همین سازمان ذیل رهبری عزیز و ولایت فقیه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز اظهار کرد: توسط تبلیغات اسلامی با نگاهی ژرف به منظور ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم شکل گرفته است.
تشریح فعالیتهای تبلیغات اسلامی در استان فارس
همزمان با اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس از فعالیتهای انجام شده توسط این نهاد در استان فارس خبر داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان: طرح نشاط اجتماعی هدفمند در جامعه گسترش مییابد
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تضعیف اعتقادات مردم است، بنا داریم طرح نشاط اجتماعی هدفمند را در بین افراد جامعه گسترش دهیم.
حجت الاسلام عباسعلی گرزین گفت: امام خمینی از ابتدا حرکت خود را به تنهایی آغاز کرد و بعد با کار مردمی توانست انقلاب اسلامی را به ثمر برساند.
وی با بیان اینکه نباید مسائل فرهنگی رها شود، اظهار کرد: فضای تبلیغات محیطی بعد از شیوع بیماری کرونا بسیار کمرنگ شده و جریان نفوذ اوضاع را به گونهای جلوه میدهد که انقلاب در حال عقب نشینی است.
گرزین برگزاری عید غدیر خم را یکی از مهمترین مناسبتهای پیش رو دانست و گفت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تضعیف اعتقادات مردم است، بنا داریم طرح نشاط اجتماعی را هدفمند در بین افراد جامعه گسترش دهیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برگزاری جشنهای خیابانی دارای پیامهای فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و این نشان میدهد جامعه آماده همراهی حداکثری با برنامههای ملی و مذهبی است.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم حملات دشمن را خنثی کنیم باید در ایام ولادت نرم افزارهای مناسبتی را به نرم افزارهای نشاط اجتماعی تبدیل کنیم تا شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: نکات کلیدی برای موفقیت در تبلیغ / دین را اخلاق مدارانه ارائه کنیم
حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تبلیغ دانش بنیان کاری مبتنی بر نیاز شناسی و آسیب شناسی دقیق است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار تبلیغی دانش بنیان خلاقانه، دقیق، بر اساس دانش قرآنی و روایات صورت میگیرد، بیان کرد: بر اساس قرآن کریم در کار تبلیغی حتی اگر جدلی صورت میگیرد باید جدل «احسن» باشد.
سالاری مکی گفت: برخورد اجتماعی و رفتاری ما با کسی که همفکر ما نیست باید در وهله اول با روی خوش باشد و به عبارت دقیقتر نوع دوستی خود را به او اثبات کنیم تا زمینه برای کنشهای بعدی فراهم شود.
وی با تأکید بر اینکه اخلاق ظرف دین است، اظهار کرد: اگر بهترین هدیه را در بسته بندی نازیبا به فرد دهیم برای او خوشایند نخواهد بود و از این نظر مهم است که دین را در چه ظرفی و با چه روش و شیوهای به افراد ارائه میدهیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در زمینه اهمیت نشر خوبی در کار تبلیغی بیانکرد: در حدیثی از امام علی (ع) خطاب به امام حسن (ع) نقل شده است که «دَفْعُ الْمُنْکَرِ بِالْمَعْرُوفِ بدی را با خوبی دفع کن» که این یک اصل در کار تبلیغ دین است.
سالاری مکی گفت: اگر میخواهیم با منکر مبارزه کرده و آن را به حاشیه ببریم، راه آن ترویج خوبیها و ارزشها است.
ادامه گفتگو را اینجا مطالعه کنید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر: هیئتها و مؤسسات قرآنی تجهیز میشوند
حجتالاسلام محمد قادری در گفتوگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامههای سال ۱۴۰۲ تبلیغات اسلامی اظهار داشت: جهاد تبیین به عنوان مهمترین سیاست در دستور کار است که بر روی موضوعاتی همچون امیدآفرینی و خانواده و سبک زندگی تاکید ویژهای داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تدوین نظام مسائل استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: از مهمترین مسائلی که مد نظر است، خانواده، هویت، انسجام و کنش اجتماعی از مهمترین مسئلههای مد نظر در این نظام مسائل است.
وی با تشریح ریز مسائل و راهبردها، بیان کرد: تربیت کنشگر دغدغهمند، عملیاتهای گفتمانساز در افقهای تبلیغی، تولید چرخه مخاطب به جهادگر تبیین، حرکت به سوی جامعه بصیر، تبیین الگوی سوم، حجاب و عفاف، جمعیت، احیای هویت خاندان، الگوسازی سبک زندگی ایرانی اسلامی با تکیه بر معارف قرآن و سنت از جمله این راهبردها است.
حجتالاسلام قادری، جهتگیری شعارمند و ساختارساز موضوع «بوشهر پایتخت مقاومت»، تربیت راوی گفتمانساز، تولید محتوای هویتبخش و گفتمان ساز را از دیگر راهبرها و ریز مسائل عنوان کرد.
متن کامل را اینجا بخوانید.
اعلام برنامههای سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اردبیل
حجتالاسلام قاسم جعفرزاده در گفتوگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرارسیدن یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، با توجه به ضرورت امر تبلیغ میفرمایند «سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویشهای انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشنبینانه و ژرفنگرانه با هدف تبلیغ و عرضهی اندیشهی تابناک اسلام ناب محمدی (ص) به جامعهی انقلابی بویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت.»
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برنامههای این اداره کل بهمناسبت یکم تیرماه را تشریح کرد و افزود: تجدید میثاق کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل با شهدا و عطر افشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی در مرکز استان و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانهای تابعه به عنوان اولین برنامه در آغاز هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان برگزار میشود.
وی به حضور در گفتگوی خبری رسانه استانی اشاره کرد و افزود: با هدف ارتباط رسانهای با مردم و ارائه گزارش از برنامههای اداره کل تبلیغات اسلامی و بیان اولویتهای این اداره در سال جاری، گفتگوی زنده رادیویی و تلویزیونی در برنامه «رادیو ساعتی» شبکه سبلان اردبیل انجام میشود.
حجت الاسلام جعفرزاده برگزاری «نشست خبری» با اصحاب رسانه را از دیگر برنامههای این اداره کل عنوان کرد و افزود: در روز اول تیرماه نشست خبری با محوریت «جهاد امید و ایمان، همت همگانی در تبلیغ اسلام ناب» با حضور مسئولین خبرگزاریها، خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار میشود.
این گفتگو را اینجا بخوانید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری: تبلیغات اسلامی از فعالیت در حوزه بانوان تا آموزش نوجوانان است
حجتالاسلام مهدی طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رسالت اولیه سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ و رسالت دقیقش تبیین اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی از نگاه و زاویه مورد تاکید امام خمینی (ره) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همه مباحث امام خمینی (ره) در خصوص گفتمان و قرائت تبیینی اسلام، شاخصهایی برای ارزیابی همه ما در نظام، حکومت و دولت اسلامی بیان میکنند.
وی اضافه کرد: برای اینکه بتوان گفتمان امام راحل و انقلاب را وسعت بخشید و توسعه داد، سازمان تبلیغات اسلامی ساختاری دارد که از آن جمله میتوان به تشکلهای دینی، امور مبلغین، امور فرق و اقلیتهای مذهبی، امور بانوان، بنیاد ملی نوجوان و… که جزو بخشهای اصلی سازمان تبلیغات است اشاره کرد.
طاهری بیان داشت: از جمله بخشهایی که غیرمستقیم زیر نظر تبلیغات اسلامی است میتوان به بنیاد رسانهای سپهر، کتاب شهر، سازمان دارالقرآن و…. اشاره کرد.
وی از فعالیت ۶ مدرسه تحت نظر تبلیغات اسلامی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر جمعیت استان را به دو قسمت تقسیم کنیم نیمی از آن را بانوان تشکیل میدهند بنابراین «قرارگاه فرهنگی اجتماعی بانوان» شکل گرفت.
طاهری با اشاره به اینکه مجموعهای آماده شده است با عنوان «تسکین حیات» در موضوع بانوان با ۶۰۰ مساله گفت: برای اینکه کنشگری در عرصه دختران را در دو سال گذشته راهاندازی کنیم «شبکه دختران حاج قاسم» در سال گذشته رقم خورد و تبدیل به برنامهای ملی شد و در تمامی استانها شکل گرفت، همچنین در همه شهرهای استان مقری راهاندازی شد و دختران ۱۷ تا ۲۴ سال در آن فعال هستند.
ادامه گفتگو را اینجا دنبال کنید.
معاون استاندار قزوین: استفاده سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیتهای جدید برای معرفی دین
عباس کاظمی در گفتوگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تبلیغات اسلامی قبل از اینکه یک سازمان باشد یک وظیفه دینی است و اگر این تشکیلات بتواند این واقعیت را در متن جامعه تبدیل به گفتمان بکند بزرگترین کار را انجام داده و تکلیف خود را ادا کرده است.
وی افزود: در دوره جدید مدیریت بر سازمان تبلیغات اسلامی بنا به شرایط روز جامعه شاهد این هستیم که تلاش شده تا با استفاده از ظرفیتها و قالبهای جدید دین با بیانی هنرمندانه به مردم و نسل جوان عرضه شود.
سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: نیاز امروز است که بتوانیم ظرفیتهای عظیم دین را برای اداره جامعه در ساحت فردی و اجتماعی با صریحترین و جذاب ترین شکل ممکن به جوانان و جامعه ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه توانسته است گامهای خوبی بردارد، اضافه کرد: هنوز از نقطه مطلوب فاصله داریم و با توجه حجم تخریبهایی که توسط دشمن صورت میگیرد نسبت به دین و ظرفیتهای اداره جامعه در دین باید گامهای بلندتر و همتهای بیشتر و مضاعفتری داشته باشیم.
کاظمی تصریح کرد: فضایی که امروز در سازمان تبلیغات کشور حاکم است را رو به جلو و موفق ارزیابی میکنم و این تغییر و تحولی که در فضای سازمان تبلیغات به وجود آمده در ادامه دستاوردهای بیشتری نیز خواهد داشت.
وی ادامه داد: در برخی حوزهها مخصوصاً فضای مجازی ظرفیتهای بیشتری و اتفاقات جدی تری شاهد هستیم و این نوید اتفاقات بهتر و بیشتری را در آینده میدهد.
منبع: مهر