اخبار ویژهاقتصادی

جابه جایی ۴۰ میلیون تن بار در ناوگان ریلی ایران، شکست رکورد حمل بار در تاریخ راه آهن

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار خوز۲۴  با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه حمل و نقل ریلی در دولت تدبیر و امید وجود دارد ، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ریلی جزء برنامه های اولویت دار دکتر روحانی رییس جمهور است و آخرین بار در زمان تقدیم لایحه بودجه سالیانه مجددا تأکید کردند که توسعه حمل نقل و ریلی جزء اولویت های دولت یازدهم است.

وی افزود: توجه به توسعه حمل و نقل ریلی مورد تأکید رهبری بوده و هست و این توجه و تأکید در بندهای ۲۵ و ۲۴ قانون سیاست های کلی برنامه ۶ توسعه  ابلاغیه رهبری است که در این بند به صراحت به توسعه حمل و نقل ریلی و ایجاد مزیت رقابتی برای راه آهن توجه و تأکید  شده است.

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گسترش کریدورهای ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب نیز مورد تأکید جدی دولت است، تصریح کرد: راه آهن در سال های اخیر با جدیت و تلاش زیاد از این حمایت ها استفاده کرده است و همکاران من عزم شان را جزم کرده اند تا به توفیقات بیشتر دست پیدا کنند.

رسولی گفت: خوشحالیم اعلام کنیم که در سال ۹۵ رکورد حمل بار را در تاریخ راه آهن پشت سر گذاشتیم و رکورد حمل بار از طریق ناوگان ریلی با جابه جایی ۴۰ میلیون تن بار درسال ۹۵ شکسته شد.

وی اضافه کرد:در زمینه حمل مسافر علی رغم اینکه در س ال ۹۵ بیش از ۳۰۰ واگن با عمر بالا و فرسوده را به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی سیر مسافر از رده خارج کردیم نه تنها آمار مشابه سال قبل را حفظ کردیم بلکه با رشد اندکی هم همراه بود.

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در پیک مسافرتی نوورز جابه جا شد، یاد آور شد: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری که قانون برای راه آهن کرده سهم ۳۰ درصدی در حمل بار و سهم ۲۰ درصدی در حمل مسافر است.

رسولی گفت: برای رسیدن به این اهداف بلندی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده داریم خود را مجهز می کنیم و برنامه ریزی های مفصلی را انجام داده ایم و همکاران ما در معاونت های راه آهن و مناطق برنامه های عملیاتی را برای رسیدن به این هدف طی سال های اجرای برنامه ششم توسعه به تفکیک ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: در هیئت مدیره راه آهن این موضوع در دستور کارقرار گرفت و چندین جلسه در خصوص تصویب برنامه ها برگزار شد.

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با عزمی جزم امسال بنا داریم از همه زمان های برنامه استفاده لازم و کامل را ببریم و برنامه توسعه حمل ونقل ریلی به زودی در گردهمایی مدیران کل راه آهن سراسر کشور توسط مدیرعامل راه آهن ابلاغ می شود

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا