ایران و جهان

شهروندان استان تهران مصرف حامل های انرژی را مدیریت کنند


به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، ظهر جمعه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از اوایل روز شنبه سوم دی ماه تا صبح یکشنبه چهارم دی ماه با تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات، شاهد بارش برف و وقوع مه و گاهی کولاک برف خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به تقویت سامانه بارشی در خصوص کاهش دمای پنج تا هفت درجه‌ای دما در ارتفاعات و کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما در سطح شهر هشدار داد و گفت: به همه مردم استان تهران توصیه می‌کنیم به طور جدی در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش هواشناسی باید منتظر بارش باران و برف و مه، گاهی وزش باد شدید موقتی در استان تهران باشیم افزود: با وقوع این پدیده‌های جوی اختلال و کاهش دید در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، یخبندان، آب گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست و در این زمینه به مردم عزیز توصیه می‌شود تمهیدات لازم را انجام دهند.

یزدی مهر عنوان داشت: با توجه به اعلام احتمال وقوع پدیده‌های جوی احتمال تأخیر و لغو در پروازها و همچنین خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد که مدیریت بحران در این زمینه توصیه به اجتناب از سفرهای غیر ضروری و اتخاذ تمهیدات ویژه جهت جلوگیری از خسارات ناشی از سرما و یخبندان از سوی کشاورزان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از کوهنوردی نیز هشدار داد و بیان داشت: کوهنوردان عزیز و افراد آماتور در کوهنوردی دقت داشته باشند در مواقع اعلام هشدارها نباید برای صعود به مناطق کوهستانی بروند چرا که در این زمان‌ها احتمال بروز حوادث بیشتر است و همچنین امدادرسانی با مشکلات زیاد همراه می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا