اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

شهردار بندر امام عنوان کرد: افتتاح ۱۰ طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت

به گزارش خبرنگار خوز۲۴ محمد عبیاوی در نشست خبری افتتاح طرح های عمرانی شهرداری بندر امام با اصحاب رسانه اظهار کرد: بندر امام از لحاظ سرانه فضای سبز فقیر و از متوسط سرانه فضای سبز استان کمتر است، در حالی که سرانه فضای سبز خوزستان ۱۲ متر ، ولی سرانه فضای سبز بندر امام ۴ متر است.

وی با اشاره به احداث پارک برای جبران خلا فضای سبز در بندر امام و افزایش سرانه آن، گفت: پارک بزرگ بندر امام یکی دیگر از طرح های عمرانی است که در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و در ورودی جاده بندر امام به آبادان احداث می شود.
شهردار بندر امام گفت: فاز اول این پارک مطالعه شده و با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث می شود و اعتبارات آن ۴۰۰ میلیارد ریال است.
عبیاوی بیان کرد: در کنار این پساب ورودی شرکت آب جنوب شرق وجود دارد که پس از تصفیه و پالایش ، از این آب برای آبیاری استفاده می شود که این طرح نخستین طرح در استفاده از پساب های صنعتی برای آبیاری فضای سبز شهری در خوزستان و اعتبار آن ۲۰ میلیارد ریال است و توسط شرکت آب جنوب شرق تأمین می شود.
وی ادامه داد: با پیگیری استاندار خوزستان ناوگان حمل و نقل جدیدی را خریداری کردیم که ۱۰ دستگاه اتوبوس نو و ۵ دستگاه مینی بوس از شهرداری ماهشهر وارد ناوگان حمل و نقل شهری شده که نوترین ناوگان حمل و نقل استان است.
به گفته شهردار بندر امام احداث بازار سرپوشیده مرکزی در بندر امام یکی از طرح های عمرانی شهرداری بندر امام است و هدف از ساخت این بازار دسترسی و آسایش مردم با توجه به وضعیت بد آب و هوایی منطقه و وزش بادهای شدید و گرمای شدید است.
عبیاوی افزود: این بازار در یکی از خیابان های اصلی شهر به نام آیت الله سعیدی ساخته می شود و زمین آن هم توسط شهرداری تملک و مطالعات آن تکمیل و ایرادات آن رفع شده و اعتبار آن ۱۲۰ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان، گفت: ۲۵۰ نفر از دستفروشان و وانت بارها در این بازار ساماندهی می شوند و ۸ هزار متر مربع زمین برای ساخت این بازارچه تملک شده و ۲۰۹ غرفه دارد که با این کار معضل دستفروشی در حوزه تره بار حل می شود.
شهردار بندر امام با بیان این که زمینی به نام مجتمع تجاری از ۱۵ سال پیش داشتیم که رها شده بود، گفت: با سه شرکت سازنده برای ساخت یک مجتمع تجاری ۵ طبقه با زیربنای ۳۰ هزار مترمربع مذاکره کردیم که در مرحله انتخاب پیمانکار و اعتبار اجرای آن ۵۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که احتمالا ارتفاع و تعداد غرفه های آن بیشتر می شود.
عبیاوی یادآور شد: زمین مجتمع تجاری فرهنگسرا تملک شده و اکنون عملیات ساخت آن فعال است که یک طبقه فرهنگی ، یک طبقه اداری و ۲ طبقه هم تجاری و اعتبار آن بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال است و امکان افزایش اعتبار آن وجود دارد.
وی بیان کرد: ۲ محور مواصلاتی شهری در بندر امام وجود دارد که مشکلات عدیده ای داشتند و مزاحمت هایی برای مردم ایجاد می کردند که یکی بلوار طالقانی ورودی پلیس راه و دیگری بلوار آیت الله خامنه ورودی از پلیس راه به سمت جاده آبادان است.
شهردار بندر امام افزود: عبور تریلی یکی از این معضلات بود که شبانه ترافیک چندبرابری را برای شهر ایجاد و سبب تخریب زیرساخت های شهری از جمله جاده های شهری می شدند.
به گفته عبیاوی برای رفع این معضل محور جدیدی را به نام بلوار ۴۵ متری تعریف کردیم که جاده کمربندی نامیده می شود و در طرح جامع شهری تصویب شده و اعتبار آن ۴۰۰ میلیارد ریال است.
شهردار بندر امام ادامه داد: کارهای نهایی این طرح انجام شده و از ظرفیت بندر امام برای اجرای طرح استفاده کردیم در حالی که اداره بنادر و منطقه ویژه پتروشیمی تا پیش از این هیچ تاثیری در شهر نداشتند در حالی که در شهرهای بندری مردم آن شهر باید از خدمات شهری استفاده کنند.
وی عنوان کرد: استاندار خوزستان سه جلسه با مدیرعامل بنادر کشور و مدیرکل بنادر خوزستان و راه و شهرسازی استان برای حل این مشکل داشت که حاصل تلاش ها و جلسات و هماهنگی درون شهری تصویب طرح ساخت بلوار بوده است.
عبیاوی ادامه داد: این طرح با همکاری و مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان اجرا می شود و تمام مراحل مطالعه و تأییدیه ها درون سازمان بنادر و دریانوردی استان صورت گرفته و طبق قول مسئولان سازمان بنادر بهمن ماه احداث می شود.
شهردار بندر امام در بخش دوم سخنانش یادآور شد: با اجرای طرح بلوار ۴۵ متری یک محور توسعه ای به بندر امام افزوده می شود چون در بخش کمتر برخوردار شهر اجرا می شود و ساکنان این مناطق از آن منتفع می شوند.
وی با بیان این که تا قبل از زیرگذر عابر پیاده حد فاصل کوی مطهری تا کوی صدوقی عبور و مرور مردم از منطقه صدوقی به بلوکی ها باعث مسدود شدن حرکت روان ترافیک می شد، گفت: برای نخستین بار در خوزستان با اجرای این زیرگذر این مشکل در قالب زیرگذر مجتمع تجاری اجرا می شود که مطالعات و طراحی آن انجام شده و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است که با مساعدت شهرداری انجام شده و برندی برای استان است که با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته می شود.
عبیاوی گفت: بندر امام غیر از تأثیرگذاری در دوران دفاع مقدس پذیرای مهاجرانی بود که از سایر شهرها وارد بندر امام شدند.
شهردار بندر امام عنوان کرد: این مهاجران در مناطق کمتر برخوردار شهر اسکان دارند که با پیگیری استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان و با عقد تفاهم نامه ۵۵ میلیارد ریالی به نام طرح بازآفرینی شهری مشکل آنها حل می شود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح آسفالت معابر شهری بندری امام با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال و کندی روند آن به دلیل افزایش قیمت قیر از دیگر طرح های عمرانی ما است.
عبیاوی یادآور شد: در گذشته بازار قدیمی دلیلی به صورت غیرقانونی احداث شد که پوشاک در آن فروخته می شد که فردا بازار جدیدی به جای آن کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: مساحت این بازار ۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع است و ۲۶۴ غرفه دارد و با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.
به گفته شهردار بندر امام ۱۰ طرح عمرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا