اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

سید محسن موسوی نماینده اهواز : پتروشیمی‌ها اولویت احداث صنایع پایین‌دستی را در خوزستان قرار دهند

محسن موسوی: پتروشیمی‌ها صنایع پایین‌دستی را در خوزستان توسعه دهند تا با جذب سرمایه‌گذاران، به اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴  ، محسن موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تمرکز نداشتن شرکت‌های پتروشیمی بر توسعه صنایع پایین‌دستی در خوزستان اظهارداشت: از وزارت نفت انتظار می‌رود برای جذب سرمایه‌گذاران در این بخش پیشقدم شود. توجه ویژه به توسعه صنایع پایین‌دستی، به اشتغال‌زایی و توسعه زیرساخت‌های منطقه منجر می‌شود. خوزستان قطب شرکت‌های پتروشیمی کشور است و شرایط لازم برای توسعه این صنایع را دارد.
وی در ادامه گفت: بازار فروش محصولات پتروشیمی در کشورهای همسایه، به‌ویژه عراق فراهم است. از شرکت‌های پتروشیمی می‌خواهیم با فراخوانی به سرمایه‌گذاران استان و خارج از آن، آن‌ها را دعوت کنند تا صنایع پایین‌دستی ایجاد و با تولید محصولات پلیمری، اشتغال پایدار برای جوانان استان فراهم کنند.”

موسوی همچنین از وزارت نفت و معاون وزیر درخواست کرد تا در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود در زمینه توسعه صنایع نفتی و پتروشیمی در خوزستان عمل کنند.

وی افزود: انتظار داریم شرکت‌های پتروشیمی مسئولیت‌های اجتماعی خود را ابتدا در شهرهایی که در آن مستقر هستند، انجام دهند. تمرکز بودجه‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت‌ها در تهران و توزیع از طریق مرکز برای ما قابل قبول نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا