اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

سیده فرانک موسوی خبرداد: راه اندازی پارلمان زنان در استان خوزستان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: انتخابات پارلمان زنان تا نیمه دوم تیرماه در تمامی ۲۷ شهرستان این استان راه اندازی می شود.
سیده فرانک موسوی در حاشیه نشست بامشاورین زنان دستگاه اجرایی در اهواز افزود: فعالیت نخستین این پارلمان ۲۴ تیرماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س )در شهرستانهای آغاز خواهد شد.
وی هدف و ماموریت پارلمان زنان را تقویت مشارکت و نقش زنان در تصمیم گیریها ذکر نمودند
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: تعداد اعضای پارلمان زنان در شهرستانها به تناسب جمعیت هر منطقه تعیین میگرددو تعداد اعضای پارلمان زنان استان جمعا ۱۰۰ نفر میباشد
وی گفت: در این پارلمان ۲۵ قشر از بانوان فعال اجتماعی همچون معلمان، دانشگاهیان، مدیران دولتی و غیردولتی، نظامهای حرفه ای، اصناف، شوراها، دهیاریها، کشاورزان، بسیج، حوزه های علمیه و شوراهای محلات حضور دارند.
موسوی افزود: در ایجاد پارلمان زنان اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی وبرنامه ششم توسعه و سیاست کلان مقام معظم رهبری و اولویت های دولت دوازدهم درحوزه خانواده ملاک عمل بوده و تلاش می شود از این طریق تصمیم گیریها در حوزه زنان و کارگروه بانوان و خانواده پخته تر، بدیعتر و با آثار گسترده تری انجام شود.
وی ادامه داد: زنان شایسته و توانمند فراوانی در سطح جامعه داریم اما بعضا نتوانسته اند شایستگیهای خود را نشان دهند. با این وجود در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید فرصتی ایجاد شد تا حداکثر استفاده برای نهادسازی در حوزه زنان محقق شود و این مطالبه گری در نهایت شکل رسمی به خود گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا