ایران و جهان

سفیر ایران در کابل: امنیت و ثبات در افغانستان به نفع منطقه است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در کابل با سفیر ایران دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان و سفیر ایران در کابل همچنین در خصوص لزوم گسترش مناسبات تجاری میان دو کشور تأکید کردند.

بهادر امینیان سفیر ایران نیز امنیت و ثبات در افغانستان را به نفع منطقه خواند و افزود: ما تلاش می کنیم تا از حفظ حسن هم‌ جواری از طریق مرزهای مشترک با افغانستان استفاده مثبت و متقابلی را به انجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری آوا، «حفیظ ضیا احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان نیز در توئیتی از دیدار امیرخان متقی با بهادر امینیان سفیر ایران در کابل خبر داد.

به گفته وی، مهاجران، زندانیان افغانستان در ایران و نیز مبارزه با مواد مخدر، موضوعات مرزی و روابط دو جانبه تجاری از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده اند.

امیرخان متقی نیز در ادامه این دیدار ضمن ابراز رضایت از گسترش روابط دوجانبه با ایران گفت: افغانستان در تلاش است تا به یک مرکز ترانزیت منطقه ای تبدیل شود و در این راستا در انتقال کالاهای تجاری بین ایران و تاجیکستان مشارکت خواهد داشت.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در این باره اضافه کرد که در این دیدار پیرامون برگزاری نشست های دو جانبه درباره بررسی مسایل مرزی، توافق کاملی شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا