ایران و جهان

سفیران صلح و دوستی این بار در شیراز/ حامیان محیط زیست خواستار حمایت مسئولان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دو جهانگرد ایرانی اهل گیلان که سالها است با پیام صلح و دوستی به کشورهای مختلف جهان سفر کرده و با کاشت نهال از محیط زیست سالم حمایت می‌کنند این بار در یک رکاب‌زنی از گیلان به فارس سفر کردند.

کرامت عزیززاده در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه ۲۰ سال است به‌عنوان سفیر صلح و دوستی به ۷۰ کشور دنیا سفر کرده است، گفت: این سفرها در جهت حمایت از محیط زیست سالم و شهر پاک، رواج صلح و دوستی بین ملت‌ها و حمایت از کودکان بی‌سرپرست و کودکان مبتلا به سرطان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سفرهای مختلف با کاشت نهال علاقه خود را به حفظ محیط زیست نشان داده‌ایم همچمنین در یک سال اخیر نیز با شیوع کرونا بحث حمایت از کادر درمان را نیز مد نظر قرار دادیم و به عنوان سفیران سلامت در نظر داریم از زحمات و ایثارگری‌های پزشکان، پرستاران و کلیه کادر درمان تشکر کنیم.

عزیززاده اذعان داشت: در این سفرها با هزینه شخصی خود به یاد شهدای مدافع سلامت در سطح کشور نهال می‌کاریم تا به‌گونه‌ای دین خود را به آنها ادا کرده باشیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سفر به شهرهای مختلف کشورمان برای کاشت درخت گفت: در سفرها برخس مسئولان به کاشت نهال علاقه نشان داده و به خوبی استقبال کرده‌اند اما گاها مواردی را نیز شاهد بوده‌ایم که برخی به کاشت درخت علاقه و اهمیتی نمی‌دهند.

این جهانگرد ادامه داد: آنچه قابل توجه است اینکه ما هزاران کیلومتر رکاب می‌زنیم و با تحمل سختی بسیار از روی عشق و علاقه به وطن اقدام به کاشت درخت آن هم با هزینه شخصی خود می‌کنیم اما در مواردی مورد بی‌مهری قرار می گیریم و برخی حاضر نیستند برای حفظ محیط زیست، داشتن شهر پاک، اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری و رونق صلح و دوستی حاضر به هیچ حمایتی نیستند.

او گفت: ما در این راستا برای اخذ یک نامه بسیار معطل می‌شویم و گاهی سک ماه طول می‌کشد و یا برخی مسئولان حاضر نیستند یک نهال با ما بکارند و آنقدر پاسکاری می‌کنند که ما به همراه کارمندان نهال را می‌کاریم.

عزیززاده دلیل این بی مهری را عدم فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست دانست و گفت: اکنون ما محیط زیست آلوده‌ای داریم و باید آن را حفاظت کنیم.

او در ادامه گفت: ما با قدرت این کار را ادامه داده و برای داشتن محیط زیست سالم تلاش می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم و فرهنگ درختکاری و دوچرخه سواری را برای داشتن جامعه سالم رواج دهیم.

این دوچرخه سوار گفت: ما در طول روز ساعت ها رکاب می زنیم و خسته نمی شویم اما از بی مهری و عدم حمایت مسئولین خستگی را بر تن ما باقی می‌گذارد.

وی افزود: اکنون به شیراز آماده ایم و از مسئولان استان تقاضا می‌کنیم تا جهت کاشت نهال همکاری لازم را با ما داشته باشند.

انتهای پیام/ ن


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا