اخبار خوزستاناخبار ویژه

سرقت و تخریب دوربین های ثبت تخلفات رانندگان ما را مستاصل کرده است

مسعود مصدقی در گفتگو با خبرنگار خوز۲۴ با بیان اینکه به لحاظ مدیریت سرعت راه های استان باید مدیریت شوند ، اظهار کرد: حد فاصل ورودی استان از پل زال تا خروجی استان از دهدز حدود ۴۵۰کیلومتر است و این محور یکی از محورهای پرتصادف و تلفات است.
وی افزود: آمارها نشان می دهند که سرعت بالا علت  ۷۰درصد  تصادفات و فوتی ها در جاده های خوزستان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: به همین خاطر پوشش تصویری این محورها را به منظور کنترل  و مدیریت سرعت در دستور کار قرار داده ایم و ۱۲دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات در این محورها و مسیرها کار گذاشته شده است.
مصدقی ادامه داد: تاکنون ۳۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات رانندگی در این مسیرها به ۱۲دوربین قبلی اضافه شده است و امسال هم نصب دوربین های جدید در دستور ما قرار دارد.
وی با بیان اینکه طی ۴سال آینده  ۱۰۰دستگاه دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلفات اداری در محورعلی مواصلاتی استان نصب می شود ، گفت: البته ۵۰درصد این طرح هدفگذاری را انجام دادیم و طی ۲سال آینده به هدفی که در نظر گرفتیم می رسیم.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای خوزستان اضافه کرد: ما به تکالیف و وظایف مان عمل می کنیم اما متاسفانه سارقان دوربین های نظارت تصویری ما یا سرقت می کنند یا با گلوله هدف قرار می دهند که این مسئله کار را برای ما دشوار و تا اندازه زیادی مستأصل کرده است.

مصدقی گفت: در اثر این دو عامل تاکنون ۱۶دوربین ثبت تخلفات  از بین رفته است.
وی افزود: اعتقاد دارم هرچه آزادراه داشته باشیم و بزرگراه بسازیم اما اگر شخصی که پشت فرمان نشسته و رانندگی می کند به قوانین رانندگی توجه و آنها را رعایت نکنند حادثه همواره در کمین است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: نهادینه سازی فرهنگ رانندگی صحیح  در جامعه نهادینه و  برخورد با رانندگان حادثه ساز می تواند به کاهش تلفات کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا