اخبار خوزستاناخبار ویژه

ساخت و ساز غیرقانونی در حریم خط آهن مانع جدی سیر قطارهای محور جنوب است‌‌

به گزارش خبرنگار خوز۲۴ عبدالکریم درویش زاده شامگاه دوشنبه ٣٠ مرداد ماه  در جلسه بررسی مشکلات منطقه لشکرآباد اهواز در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: شهرداری اهواز برای تعریض پل راهنمایی درخواستی را به ما ارایه داد که ما آن را تهران ارائه دادیم و مجوزی که از راه آهن کشور برای ساخت گذرگاه هم سطح دادند مجوز موقت بود.

وی افزود: با توجه به تردد قطارهای محور جنوب نمی توانیم گذرگاه دائمی داشته باشیم اما با احداث زیرگذر موافقیم اما در بحث احداث زیرگذر منطقه و مکان آن مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار گیرد.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه گذرگاه از داخل منازل سازمانی راه آهن رد می شود باید به دقت بررسی شود٬
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد زیرگذر احداث شود ما باکس های ۲۰*۵ و ۲۰*۵ داریم که با یک ست باکس زیر گذر را برای آن منطقه تامین می کنیم.

درویش زاده با اشاره به معضل ساخت و ساز غیرقانونی در حریم خطوط راه آهن جنوب در اهواز خطاب به معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در  رابطه با منازلی که در آن منطقه(لشکرآباد) در حریم خط آهن ساخته شده اند من خواهش می کنم که این موضوع حل شود چون واقعا به  معضل بزرگی برای ما تبدیل شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در نظر داریم تعداد قطارهای محلی بین اهواز و خرمشهر را افزایش دهیم قطارهای ما در  آن منطقه بیش از ۴۰تا ۵۰  کیلومتر نمی توانند سرعت داشته باشند.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: از طرف دیگر دیوارهایی که در آنجا ساخته شده با توجه به اینکه تعدادی تخریب شده اینها برای حفاظت از جان مردم مهم‌هستند.

درویش زاده با بیان این که اگر قرار باشد این دیوارها تخریب شوند مردم ساکن آن منطقه دچار مشکل می شوند، عنوان کرد: کمکی شود که این منازل را با مشارکت شهرداری در حریم خط آهن دیوارکشی کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا