ایران و جهان

ریالی از صدقات مردم صرف حقوق پرسنل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا متین‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: کمیته امداد در دو بخش ارائه خدمات در قالب حمایت و توانمندسازی خانواده‌ها و فراهم کردن زمینه برای مشارکت مردم فعالیت دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: کمیته امداد در چهاردهم اسفند سال پنجاه‌وهفت توسط فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، در این سال‌ها عده‌ای کمیته را متهم کردند که در کمیته امداد فقر تولید می‌شود، اما باید بدانیم در شرایط عمومی جامعه ریشه‌کن کردن فقر بسیار سخت است.

وی ادامه داد: به‌طور طبیعی فقر ممکن است به خاطر عوامل متعددی از جمله سیاست‌های غلط اقتصادی دولت یا شکست‌های شخصی افراد ایجاد شود که نتیجه همه این‌ها منجر به فقر می‌شود، در این قسمت کمیته امداد نقشی ندارد، بلکه نقش کمیته در بخش دوم است.

متین پور تصریح کرد: نقش کمیته امداد ایجاد آرامش در جامعه برای کسانی است که با فقر مواجه شده‌اند که با حفظ حرمت افراد، خدمات خود را ارائه می‌دهد، همان‌طور که در حال حاضر چندین هزار پزشک و مهندس به جامعه تحویل داده است و همگی تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد امام در استان اصفهان بیان داشت: هم‌اکنون سه هزار دانشجو و پانزده هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند و کمیته امداد خدمات خود را در چهار بخش حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، مسکن و امور فرهنگی به نیازمندان و مددجویان ارائه می‌کند.

وی اذعان کرد: در بخش حمایت، همراهی مردم نیکوکار بسیار مؤثر است، شناسایی خانواده‌ها و نیازسنجی آن‌ها در این بخش انجام می‌شود و هم‌اکنون ۱۰۵ هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته هستند.

متین‌پور همچنین در ادامه به خدمات بهداشتی این سازمان اشاره و عنوان کرد: بهداشت کودکان زیر ده سال برای رفع سوء تغذیه و تغذیه مادران شیرده در قسمت حمایت و بهداشت انجام می‌شود. که در حدود ۳-۴ میلیارد تومان هزینه سالانه بهداشت است.

مدیر کل کمیته امداد امام در استان اصفها  افزود: در بخش خرید مسکن و تعمیرات مسکن در سال نود و هفت بیش از نه میلیارد تومان هزینه شده است، ضمن اینکه صد و هفتاد و یک مسکن روستایی نیز بهینه‌سازی شده است.

وی با اشاره به شعار کمیته امداد مبنی بر «ماهیگیری آری ماهی دادن نه» گفت: هدف ما توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که این کار با دادن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت وام و ایجاد شغل انجام می‌شود و ضمن فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی در خانواده‌ها آنان را برای مستقل شدن آماده می‌کنیم و کمیته هر سال به طور متوسط هفت هزار شغل فراهم می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد تصریح کرد: انجام امور فرهنگی مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندی خانواده‌هاست که در سال نودوهفت همچون سال‌های گذشته با پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری اردوهای فرهنگی و مذهبی در بخش پرورش فکری و آموزش خانواده‌ها فعال بوده‌ایم.

وی افزود: جلب مشارکت‌های مردمی و ارتباط بین نیکوکاران و نیازمندان با حفظ حرمت نیازمندان وظیفه اصلی کمیته امداد است که در این سال‌ها بسیار کوشیده تا بتواند این وظیفه به نحو درستی انجام شود.

متین پور ضمن تشکر از تک‌تک نیکوکاران و مردم خیراندیش و خَیِر بیان داشت: اگر کمک‌های نیکوکاران نبود بسیاری از این خدمات انجام نمی‌شد.

وی گفت: در بحث هزینه‌های پشتیبانی صدقات و حقوق پرسنل که صدقات را جمع‌آوری می‌کنند باید بدانید که ریالی از این صدقات صرف نمی‌شود و کمک‌ها به‌صورت کامل و صد‌در‌صد در راستای نیت صدقه دهنده و در همان منطقه‌ای که انجام‌شده، هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد همچنین خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های کمیته امداد واگذاری حمایت مادی و معنوی ایتام به خیرین است و هم‌اکنون ۶۱ هزار حامی یتیم داریم که ماهیانه عددی مورد نظرشان را به یتیمشان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده هفته احسان و نیکوکاری است بیان داشت: امسال پانصد هزار پاکت چاپ کردیم که در مدارس توزیع شود و کل کمک‌های آموزش‌وپرورش همان‌جا در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود. در شانزدهم اسفندماه پایگاه‌های فعال خواهیم داشت که مثل همیشه مردم عزیز بتوانند کمک‌های خودشان را داشته باشند.

متین پور با اشاره به اینکه مردم می‌توانند صدقات خود را به‌صورت آنلاین و الکترونیک هم پرداخت کنند گفت: با ارسال عدد یک به شماره ۸۸۷۷ می‌توانید صدقات خود را به صورت الکترونیک بپردازید.

وی در پایان افزود: کمیته امداد به دنبال این است که با بهترین روش‌ها کمک‌های مردمی را دریافت و به دست نیازمندان برساند و شأن کمیته امداد در مقابل مردم شأن خدمتگزاری است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۶/ا ۴۰

 

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا