ایران و جهان

روابط ایران با روسیه در زمینه نظامی و دفاعی گسترده‌تر شده است


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو و همزمان با افتتاح نیروگاه بزرگ «سیریک» ضمن تشکر از تلاش‌های همگانی وزارت نیرو، گفت: پروژه‌ای که اکنون فرمان عملیات اجرایی آن باید صادر شود اهمیت ویژه ای دارد. این پروژه نه بخاطر خود پروژه، بخاطر ارتباط دوستانه و نزدیکی که میان ایران و کشور همسایه فدراسیون روسیه به وجود آمده است، اهمیت دارد. البته پیش از این هم روابط خوبی با روسیه داشتیم اما این ۸ سال روابط ما در زمینه‌های مختلف توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: از دولت روسیه و شخص آقای پوتین برای همه تلاش‌های او در بعد سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای تشکر ویژه دارم. ما همکاری‌های بسیار خوبی با روسیه در زمینه سوریه داشتیم. همکاری‌های مهم سه جانبه ای در مورد آذربایجان، قفقاز و اوراسیا، دریای خزر و رژیم حقوقی، کلنگ زنی دو نیروگاه اتمی داشتیم. همچنین در کشور روسیه در زمینه نظامی و دفاعی پس از ورود S۳۰۰ از روسیه روابط ما بسیار گسترده‌تر از قبل شد. همچنین تلاش‌هایی که در وین راجع به احیای برجام انجام می‌دهیم.

رئیسی جمهور تصریح کرد: روسیه یک کشور و همسایه بسیار مهم برای ما است و روابط ما به نفع دو ملت و منطقه و مسائل جهانی خواهد. از چند سال گذشته با «پوتین» راجع به طرح‌های مشترک دو کشور، نیروگاه و راه آهن توافقاتی داشتیم و خوشبختانه حرکت‌های دیگر هم بود و ما انتظار داشتیم این پروژه‌ها زودتر شروع شود اما بروکراسی‌های آن طرف و طرف ما باعث تأخیر شد اما امروز خوشحال هستیم کلنگ یک پروژه ۱,۴ میلیارد یورو زده می‌شود.

وی گفت: این کار بزرگ و عظیم برای اینکه دولت آینده بتواند این طرح را به اتمام برساند، کلنگ زنی شد و تمام اقدامات برای اجرای این طرح انجام گرفته است و اهمیت فراوانی برای ما دارد.

طرح‌های بزرگ صنعت آب و برق افتتاح شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور امروز در هفتاد و یکمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان افتتاح رسمی ۵ پروژه بزرگ تولید برق و آبرسانی را در استان‌های هرمزگان، ایلام و کرمانشاه صادر کرد.

آغازعملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخار سیریک با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات در میناب، افتتاح واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام در بندرعباس، آبگیری سد مخزنی کنجانچم در ایلام، افتتاح ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی طرح گرمسیری در ایلام و افتتاح ۴ هزار و پنجاه هکتار شبکه اصلی و زهکشی طرح گرمسیری در سرپل ذهاب طرح‌های هستند که امروز با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد.

برای افتتاح و آغازعملیات اجرایی این طرح‌ها درهفتاد و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، درمجموع ۴۱ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده یا اعتبار در نظر گرفته شده است.

تکمیل می‌شود…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا