اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان : سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در خوزستان انجام می گیرد

به گزارش خوز ۲۴  از اهواز، «مهرداد نیکو» امروز (سه‌شنبه ۲۷ مهر) در نشست خبری سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان با موضوع سرشماری نفوس و مسکن اظهار کرد: در آستانه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ که به صورت سرشماری در سراسر کشور برگزار می شود یک منطقه از استان خوزستان به عنوان سرشماری آزمایشی تعیین شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان افزود: در سال ۱۴۰۵ سرشماری به شکل ثبتی مبنی خواهد بود بدین شکل که بر اساس آمار ثبت شده از کد ملی و پلاک ثبتی  سرشماری صورت می گیرد، این سرشماری باید به نحوی انجام شود که همه افراد باید دارای کدملی و پلاک ثبتی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه زادوولد و مهاجرت ۲ عامل مهم تغییر جمعیت هستند اضافه کرد: در سرشماری ثبتی مبنی سرشماری با دقت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد، علاو براین هزینه اجرای آن کاسته می شود، در صورتی که این سرشماری با موفقیت انجام شود پیش بینی می شود که آمار کشور هر ۲ سال به‌هنگام شوند.

 

نیکو در ادامه به چالش های پیش روی این سرشماری اشاره کرد و ادامه داد: ما در استان خوزستان یکسری مناطق داریم که همچنان پلاک ثبتی افراد موجود دارند کد ملی ندارند، سرشماری آزمایش برای مشخص شدن خلاء های موجود لازم بود که در استان خوزستان منطقه ۶ به عنوان پایلوت معرفی شده است.

 

وی عنوان کرد: ۱۶درصد مساحت حاشیه نشینی کشور در خوزستان است، علاوه براین هشت درصد از بافت تاریخی و سنتی کشور نیز در خوزستان است این در حال بوده که خوزستان تنها ۶ درصد جمعیت کشور را دارد، بنابراین سرشماری و تمام شماری نفوس و مسکن باعث می شود که با دقت بیشتری بودجه، ارزش افزوده و … توزیع شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در خصوص عوامل سرشماری ازمایشی یاد آور شد: ۷۶ مامور آمارگیر به همراه ۱۳ کارشناس گروه وظیفه آمار سنجی را در این سرشماری آزمایشی برعهده دارند، علاوه بر این فرمانداری و شهرداری نیز در زمینه تامین تجهیزات خودرویی و تبلیغات همکاری داشته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا