ایران و جهان

دولتی که وزیرش واردات غیرقانونی انجام می‌دهد چگونه از قاچاق پیشگیری می‌کند؟

به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز  جمعه (۲۲ اردیبهشت ماه ۹۶) در سومین مناظره انتخاباتی ریاست‌جمهوری طی سخنانی اظهار داشت: ما اگر بحث ۴ درصدی‌ها را مطرح می‌کنیم به همین دلیل است، چرا مبارزه با قاچاق کالا انجام نمی‌شود؟

*دولتی که کارگران آن حقوق ۸۰۰ هزارتومانی دارند، وزرایش پایه‌گذار حقو‌ق‌های نجومی می‌شوند

وی نخستین شرط مبارزه با قاچاق کالا را «پیشگیری» خواند و افزود: وقتی در دولتی برخی از اعضای دولت و مدیرانش که اقتصاد در دست آنهاست، در حین اینکه یک کارگر حقوقش ۸۰۰ هزار تومان است اما اخیراً قدری افزایش پیدا کرده است، عقب‌ماندگی حقوق پیدا می‌کند، اما وزرای آن دولت پایه‌گذار حقو‌ق‌های نجومی می‌شوند، مثل خود جنابعالی آقای جهانگیری! که در دوره وزارت‌تان پاداش‌های چند میلیارد تومانی تصویب می‌کنید و هم به همکاران‌تان می‌دهید؛ شما چگونه از این افراد توقع دارید که از قاچاق پیشگیری کنند؟!

 

*وزرای دولت یازدهم مشغول کار تجاری و کار شخصی خودشان هستند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه عنوان کرد:  شما در همین هفته گذشته دیدید وزیری که کار فرهنگ انجام می‌دهد، واردات غیرقانونی انجام می‌دهد؛ بعد با این شرایط می‌توانید از قاچاق پیشگیری کنند؟! پیشگیری از قاچاق در ابتدا وظیفه شماست (وظیفه دولت است).

قالیباف بر همین اساس اضافه کرد: جناب آقای روحانی و جناب آقای جهانگیری! وقتی شما امروز نمی‌توانید امنیت سپرده‌گذاران مستضعف مانند کاسپین، میزان و بسیاری از صندوق‌های دیگر را تأمین کنید، بعد چگونه می‌گویید می‌خواهیم سرمایه وارد کشور کنیم و امنیت سرمایه‌ها را برقرار کنیم، شما با  این همه مشکلات چگونه می‌توانید این مسائل را حل کنید؟!

*مدیر بانکی این دولت ۴۰۰ میلیارد تومان را بدون هیچ‌ روالی در حساب دیگری جابجا می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وقتی شما در مسکن مهر این مشکلات را دارید، چون وزرای شما در دولت یازدهم مشغول کار تجاری و کار شخصی خودشان هستند، وقتی شما کسی را مدیر بانکی می‌گذارید که آن شخص مشخص می‌کند و می‌رود و رقمی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان را بدون هیچ‌گونه روالی در حساب دیگری جابجا می‌کند، طبیعتاً قاچاق کالا در این شرایط اتفاق می‌افتد، پیشگیری از قاچاق وظیفه دولت است.

 

*مشکل صادرات با وجود عملکرد و روحیه ۴ درصدی‌ها حل نخواهد شد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه مشکل صادرات با وجود همین عملکرد و روحیه ۴ درصدی‌ها که اجازه نمی‌دهند، حل نخواهد شد، چرا که منفعت آنها در واردات است، گفت: نکاتی در اینجا توسط آقای جهانگیری در این موضوع مطرح شد که دروغ آشکار است، به وقتش باید حتماً به این موضوع رسیدگی شود.

قالیباف ادامه داد: گفتند ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دزدی در املاک نجومی اتفاق اقتاده است، این موضوع باید ثابت شود چون این یک تهمت بزرگ در حضور مردم است و این حق برای بنده وجود دارد.

*املاک نجومی را مطرح کردند تا جلوی خرابکاری و کثافت‌کاری حقوق‌های نجومی گرفته شود

وی همچنین عنوان کرد: اما بدانید در املاکی که گفته شد، بنده خودم به دادستان کل نامه نوشتم و ایشان هم رسیدگی کرد و اعلام کرد که جرم و تخلف سازمان‌یافته‌ای نبوده است، ولی چون این فساد حقوق نجومی شما اخبارش منتشر شده بود، مشاور جناب آقای روحانی یعنی آقای نجفی یک جلسه گذاشت و به گفته دادستان تهران در آن جلسه گفتند معادل‌سازی کنیم و املاک نجومی را مطرح کنیم و کار سیاسی انجام دهیم تا جلوی خرابکاری و کثافت‌کاری حقوق‌های نجومی گرفته شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع همان روحیه‌ای است که بنده می‌گویم ۴ درصدی‌ها خیلی پرو رو هستند، خیلی قدرت دارند و خیلی جوساز هستند، اما اگر بانکی تخلفی مرتکب شده، مسئول امور بانک‌ها شما در دولت هستید، خب! برخورد کنید، هر بانکی که است، من‌الجمله با بانک گردشگری که (متعلق) به برادر خودتان (برادر آقای جهانگیری) است، برخورد کنید.

*آقای جهانگیری! این اخلاق شماست که مثل روحانی به دوربین نگاه می‌کنید و دروغ می‌گویید

وی خطاب به جهانگیری، گفت: چون شما گفتید هر کسی از من هر چیزی دارد، بگوید، بنده اینجا می‌گویم، وگرنه این اخلاق من نیست آقای جهانگیری؛ این اخلاق شماست که می‌ایستید و مثل آقای روحانی راست راست به دوربین نگاه می‌کنید و دروغ می‌گویید.

قالیباف با بیان اینکه املاک نجومی را چه کسی برده، شخص جنابعالی آقای جهانگیری، اظهار داشت: آقای جهانگیری شما از این دولت وقتی که وزیر بودید، همین زمینی که الان در آن هستید در ونک و در منطقه ۳ تهران، آمدید ۳۸۵ متر مربع زمین را متری ۱۴۰ هزار تومان گرفتید، بعد ما املاک نجومی داریم، ما به کارگرهای رفتگر دادیم، آن هم براساس ضوابط و مقررات قانونی.

* مجلس تحقیق و تفحص از شهرداری را وارد ندانست چون سیاسی‌‌کاری کردید

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین اضافه کرد: اگر شما که ادعا دارید قانون‌مدارید و آقای روحانی که حقوقدان است، مجلس تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را وارد ندانست، چون سیاسی‌‌کاری کردید، شورای شهر هم وارد ندانسته چون سیاسی‌کاری کردید، این حرف‌ها را نزنید.

قالیباف افزود: آنهایی که نجومی‌بگیر و نجومی‌بخور هستند، شخص جنابعالی هستید آقای جهانگیری؛‌ که اسناد و مدارک آن را حتماً منتشر می‌کنیم تا مردم مراجعه کنند و ببینند که ایشان شخصاً این زمین را گرفته است.

ادامه دارد..


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا