یادداشت

دفاع از عملکرد روابط عمومی استانداری خوزستان/پاسخ منتقدان جلسه استاندار با رسانه ها؛ یادداشتی از احسان سپهوند

شنبه هفته جاری روابط عمومی ستاد مرکزی دکتر روحانی در خوزستان، به جهت تقدیری هرچند مختصر از اصحاب رسانه های مجازی و مطبوعات مکتوب با حضور استاندار محترم خوزستان جلسه ای ترتیب داد. طبیعتا شایسته بود که در حضور نماینده ارشد دولت در استان خوزستان به واسطه نقش و اهمیت رسانه ها در تبیین عملکرد چهارساله دولت و نتیجتا پیروزی مجددا گفتمان اعتدال و اصلاح طلبای آیین قدردانی برگزار گردد.

کیست که نداند مظلومترین دولت در میان ادوار مختلف ریاست جمهوری تاریخ ایران، دولت یازدهم بوده است و علیرغم نیاز نداشتن به این اثبات این ادعا؛ در همین روزها هم می توان تریبون های رسمی مختلف را در جهت حمله هجمه به دولت را محل استناد قرار داد.

لاجرم رسانه های نحیف محلی نیز بسته به توان اطلاع رسانی شان تا جای ممکن به نقدهای ناشیانه و خصمانه رقبا پاسخ دادند؛ در عین حالی که جای نقد از دولت را نیز برای خود باقی گزاردند.

با وجود این رسانه های محلی که پیش از این با صفت نحیف از آنها یاد کردیم با حداقل امکانات مالی؛ در کنار دولت و با مردم در پیروزی گفتمان اعتدال کوشیدند. تاکید می شود که بودن در کنار دولت هرگز به معنای مقابله با مطالبات مردم نبوده است و نتیجه انتخابات نیز نشان داد که رسانه هایی که همپا و همراه دولت بودند تحقیقا در کنار مردم ایستاده بودند بنابراین به این نکته خواهیم رسید که رسانه های استان خوزستان همان صدای اکثریت مردم خوزستان بودند که از مجاری خبری به سطح جامعه طنین انداز می شدند.

جلسه ای که توسط روابط عمومی ستاد مرکزی دکتر روحانی نیز با استاندار محترم تشکیل گردید؛ در همین راستا بود و بر اساس رعایت اصول اخلاقی نماینده ارشد دولت می بایست از حمایت مطبوعات و رسانه های برخط استان خوزستان قدردانی نماید لذا اتفاق شاذ و بدیعی در این خصوص صورت نپذیرفت.
در این میان گویا حضور رسانه ها در کنار نماینده دولت به مذاق عده ای خوش نیامده است و درست اندکی پس از انتشار اخبار جلسه مزبور، هجمه های بدون منطق و سطحی؛ هم اعضاء حاضر در جلسه و هم مجموعه استانداری را مطعون کرد که جا دارد چند نکته را به منتقدان این نشست یادآور شویم:

۱- آنچنان که بر صدر نشست قاعده تجلیل نماینده ارشد دولت از رسانه های حامی دولت از بدیهیات اصول اخلاقی، مطبوعاتی، اجتماعی و سیاسی است. آیا منتقدان محترم انتظار جلسه تقدیر جناب استاندار از اعضاء ستاد و حامیان حجت الاسلام رئیسی را در سر داشتند؟! و آیا اگر آقای رییسی به جای آقای روحانی پیروز میدان رقابت بود، از رسانه های حامی دولت به پاس حمایت از اصلاح طلبان تجلیل به عمل می آورد! آنچه که سبقه مدیریت اصولگرایان به ذهن اصحاب رسانه نشانده است متاسفانه محاق دسته جمعی روزنامه هاست و لاغیر.

۲- در آن نشست دکتر غلامرضا شریعتی و همچنین مدیر کل روابط عمومی استان خوزستان صرفا میزبان رسانه های حامی دولت در استان خوزستان بودند؛ نه دعوت کننده و نشانه رفتن تدبیر نماینده دولت و تصمیم ناعاقلانه! خواندن میزبانی از خبرنگاران بدون شک توهین به تمامی رسانه های حاضر در آن جلسه قلمداد می شود. تعداد منتقدان که اندازه شان به انگشتان یک دست هم نمی رسد و متاسفانه یکی از روزنامه های وزین حاضر استان را نیز شامل می شوند (مابقی بدون امضاء و مجازی)؛ تلویحا و تعمدا نمایندگان حاضر در آن نشست را خُرد و سبک تلقی می نمایند لذاعلی رغم میل باطنی بایستی به ایشان گفت که عکس مراسم بیانگر حضور پرتعداد نمایندگان رسانه هاست.

نمایندگان ده ها روزنامه و هفته نامه، پایگاه های خبری پرمخاطب استان خبرگزاری های رسمی کشور و حتی صاحبان کانال های خبری استانی نیز حضور داشتند و جلسه با حضور این نمایندگان پرتعداد و پراهمیت به صورت پذیرفت؛ لذا فقدان حضور یک فرد که نهایتا در پیام رسان واتس اپ و تلگرام فعالیت های روزمره دارد هیچ جایی برای سبک شماردن جمع باقی نگذاشت. از سویی نماینده روزنامه وزین منتقد نیز در جمع حاضرین شرف حضور یافتند و انتقاد از دیوارکشی! و تفرقه افکنی از آن رسانه جای بسی شگفتی برای اصحاب رسانه استان خوزستان دارد. در باب نصیحت مشفقانه بایستی رسانه های باسابقه نسبت به نوپا ها دقت بیشتری در نوشتار به خرج بدهند زیرا که مرجع بسیاری از اخبار استان هستند و مطالب اینچنینی و دم دستی می تواند وجه چندین ساله را به آنی خدشه دار نماید.

۳- لازم به ذکر است که تنها خروجی جلسه نمایندگان رسانه های حامی دولت با استاندار خوزستان یک مصوبه بود و آن هم الزام مدیران ادارات و موسسات دولتی بر پرداخت هرچه سریعتر مطالبات مطبوعات استان خوزستان بود. از اینرو استاندار محترم و مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان نه تنها تبعیضی میان رسانه های قایل نشده اند بلکه در نشست اختصاصی تقدیر از حامیان دولت، مطالبات همه رسانه های استان را خواستار شدند. از این جهت گلایه از تبعیض میان رسانه های استان خوزستان بیشتر شبیه به ترکش های باخت انتخابات است تا یک خواسته صنفی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا