ایران و جهان

درد «بیکاری» به روایت استاندار کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز در جلسه شورای اداری استان با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان اجتماعی اظهار داشت: پویا کردن و بهبود سیستم اداری برای کمک به توسعه و حل مشکلات مردم را اصل کار خود قرار داده‌ایم.

استاندار کرمان به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پرداخت و با بیان اینکه مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دولت است، عنوان کرد: مهمترین عامل آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با منشأ بیکاری دانست.

فدائی بیان داشت: بخش عمده‌ای از مسئله حاشیه‌نشینی به امر بیکاری بر می‌گردد، در بازدیدی از زندان کهنوج داشتیم که بخش عمده زندانیان به دلیل قاچاق مواد مخدر در حبس بودند و دلیل این امر را هم تامین معیشت بیان می‌کردند و درخواست کار برای بعد از آزادی خود داشتند.

استاندار کرمان ابراز داشت: در ابتدای سال بازدیدی از یکی مناطق استان داشتم، خانمی از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ‌التحصیل ریاضی بود و مقالات متعدد ملی و بین‌المللی داشت اما هنوز نتوانستیم برای این فرد که از خانواده محروم است کاری پیدا کنیم، آن هم در استانی که فقط فروش محصولات کشاورزی آن ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال است و یک واحد صنعتی ما سالانه ۵ هزار میلیارد تومان درآمدزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ما دیدگاهمان در مورد اشتغال یکسان نیست و برای رفع بیکاری مسئولیت مشترک نمی‌بینیم.

استاندار کرمان به ذکر نمونه‌هایی از مشکلات در حوزه کاری سرمایه‌گذاران پرداخت و ابراز داشت: ۲۰ اسفند ماه سال ۹۶ سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل پنج ستاره در استان اقدام کرده اما هنوز زمین به وی واگذار نشده است، خیلی از ما توجه نداریم که از زمانی این کار می‌خواهد آغاز شود، چندین نوع شغل را به همراه دارد.

فدائی گفت: احداث این هتل به معنی ایجاد اشتغال است و اگر همه دستگاه‌ها اینگونه فکر می‌کردند، این مدت زمان برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذار معطل نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم کار و توسعه را مختل کنیم که مثلا فرد شاید زمین‌خوار باشد، راه‌های مختلفی است که می‌توان برای مقابله با این مسئله اجرا کنیم، اما توسعه استان معطل نماند.

استاندار کرمان گفت: می‌خواهیم با بررسی میدانی، سیر انجام کار مراجعان به دستگاه‌های اجرایی را پیگیری کنیم و برنامه‌ای برای این مسئله تهیه شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/س


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا