اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ؛ کاهش ۱۸ درصدی سرقت های خرد در اهواز و ۱۴درصدی استان/انجام ۷۵۰۰ پرونده مسن اقتصادی و عمومی

 

 

 

به گزارش خوز ۲۴ ؛ صادق چگنی جعفری دادستان کل استان خوزستان، امشب در حاشیه نمایشگاه شکوه هجرت و طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور در غرفه شهدای رسانه بسیج رسانه خوزستان در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد : در سال ۱۴۰۱ با راه اندازی ۲ شعبه ویژه سرقت های مسلحانه باعث کاهش ۱۸ درصدی سرقت های خرد در اهواز و ۱۴ درصدی در سطح استان شده است .

وی افزود : یک شعبه هم در خصوص پرونده های قتل راه اندازی شد، این در حالی است که در سال جاری ۲۵ نیرو از مجموعه ما یا بازنشسته شده اند یا به استانهای دیگر منتقل کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به پرورنده های مسن تلمبار شده در سیستم قضایی ،گفت : با تلاش همکارانم این پرونده ها را تعیین تکلیف کرده ایم .

چگنی بیان کرد ؛ در سال ۱۴۰۰ تنها شاهد کاهش ۴۳۰ پرونده بودیم که با تلاش همکارانم در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۷۵۰۰ مورد رسید که اغلب این پرونده ها جرائم اقتصادی و عمومی بودند.

وی‌ با اشاره به پرونده های ساختمان متروپل آبادان گفت : با تلاش شبانه روزی برای این پرونده ملی در کمتر از چهار ماه کیفرخواست صادر شد .

چگنی خاطرنشان کرد: پرونده حادثه تلخ متروپل از جمله مباحث مورد توجه ما بود و در این زمینه تمامی دیه متوفقان به بازماندگان پرداخت و پرونده کیفر خواست این موضوع در دادگاه رای قطعی گرفت .

این مقام مسئول تصریح کرد : از اموال عبدالباقی ۷۵ درصد و از مابقی مقصرین این حادثه ۲۵ درصد مابقی دیه تامین شد و همچنین برای متخلفین و مهندسین اهمال کار حبس، محرومیت، محدودیت و … صادرگردید.

چگنی افزود : بلافاصله بعد از حادثه متروپل در بحث ساختمان های ناایمن ، آسانسورها ، برخی ساختمان های که مشکل پیدا کرده بودند با نظام مهندسی جلسات متعدد و زیادی تشکیل دادیم و با دقت تمام موارد را بررسی کردیم .

دادستان خوزستان با اشاره به کمبود بنزین یور۴ در اهواز گفت : با پیگیری های صورت گرفته برای کمتر شدن آلودگی هوا توانستم سهمیه بنزین یورو ۴ را افزایش بدهیم .

وی گفت : با اقدامات قضایی و پیگیری های صورت گرفته مانع از اخراج و یا بیکاری بیش از ۲۳۰۰ نفر در استان شده ایم .

چگنی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگروه حقوق عامه گفت : در خصوص خدمات مختلفی که باید به مردم داده بشود از جمله بحث تنظیم بازار همچون میوه ، گوشت ، مرغ ، برنج و … هیچگونه کمبودی در استان وجود دارد که تمام این اقلام با قیمت مصوب دولتی به مردم ارائه می گردد .

وی‌ همچنین به نقش گشت های پلیس در تامین امنیت مردم استان اشاره کرد وافزود: با توجه به نزدیک بودن ایام عید و آغاز سفرهای نوروزی ، با افزایش گشت های پلیس، تلاش خود را در راستای تامین امنیت جهت جلوگیری از سرقت منازل خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا