ایران و جهان

خودباوری رزمندگان بیت‌المقدس، تکلیف امروز ما برای رهایی از مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سالن جلسات صداوسیمای مرکز گیلان اظهار کرد: حماسه‌های بزرگی ازجمله  عبور از رودخانه کارون برای اولین بار در عملیات آزادسازی رقم خورد که روحیه خودباوری رزمندگان را ارتقا بخشید.

وی بازپس‌گیری خرمشهر را برگ برنده دفاع مقدس دانست و افزود: آزادسازی خرمشهر علاوه بر شعارهای توخالی که توسط صدام با حمایت سلاطین مرتجع حاشیه خلیج‌فارس، اروپا و شرق اتفاق افتاد معادله جنگ را به نفع ایران تغییر و صحنه سیاسی جدیدی را در منطقه ایجاد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در عملیات آزدسازی خرمشهر بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک کشور آزاد شد، گفت: حدود ۵۷۸ روز خرمشهر قهرمان زیر چکمه دشمن قرار داشت که شایسته است در توصیف این حماسه بزرگ به سخن امام خمینی (ره)مبنی بر فتح الفتوح خواندن آزادسازی خرمشهر اشاره کنیم.

بایرامی با اشاره به ۱۹ هزار اسیر دشمن در عملیات الی بیت‌المقدس تصریح کرد: همان‌گونه که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد چراکه حتی ژنرال‌های بزرگ ارتش رژیم بعث در نوشته‌های خود اعتراف کردند که درجاهایی گروه‌های ۲۰ نفره به ما حمله می‌کردند که ما احساس می‌کردیم لشکریان زیادی در مقابل ما ایستاده‌اند، این  اعتراف خودشان و اغراق دشمن در تاریخ ثبت شده است.

وی دستاورد خرمشهر را ظهور و بروز قدرت دفاعی ایران عنوان کرد و افزود: بازدارندگی داخلی و خارجی یکی دیگر از دستاوردهای مهم بازپس‌گیری خرمشهر بود و منتج به ظهور یک قدرت جدید در منطقه با نام ایران اسلامی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اذعان به انفعال ارتش رژیم بعث صدام در آزادسازی خرمشهر  بیان کرد: بازپس‌گیری خرمشهر نتیجه سبک موفق در جبهه ایمان در اوج سختی‌ها بود و برتری نظامی ایران موجبات انفعال ارتش بعث صدام را به همراه داشت.

بایرامی با اشاره به حضور بیش از هزار نفر از رزمندگان گیلانی ارتش، سپاه، بسیج و جهاد در عملیات الی بیت‌المقدس افزود: حضور مقتدرانه نیروهای گیلانی در عملیات دفاع مقدس  از افتخارات استان گیلان محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به شعار «ما پیروز هستیم» برای روز گرامیداشت سوم خرداد امسال افزود: با الگوگیری از خودباوری رزمندگان در بازپس‌گیری خرمشهر، می‌توان به موفقیت جبهه ایمان در اوج سختی‌ها تکیه کرد و  با توجه به آن از مشکلات پیش روی عبور کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های مختلف در ایام بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: تقارن سالروز فتح خرمشهر با شهادت حضرت علی علیه‌السلام بسیار ارزشمند است چراکه رمز عملیات نیز یا علی ابن ابیطالب (ع) بوده است.

بایرامی با اشاره اینکه از تمام ادارات دعوت به همکاری برای بزرگداشت این حماسه بزرگ تاریخ دفاع مقدس به‌عمل آمده بیان کرد: اگرچه انتظار داشتیم همه ادارات پای کار باشند اما اداراتی که وظیفه ذاتی آن‌ها فرهنگی بود پای کار آمده و به برنامه‌هایی را با ابتکارات و خلاقیت در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در پاسداشت سالروز فتح خرمشهر افزود: انتظار می‌رود تا رسانه‌ها در ایام سالروز فتح خرمشهر، برنامه‌های خود را اول متناسب با شهادت حضرت علی علیه‌السلام و بعد از فتح خرمشهر که در راستای آن‌هم قرار دارد قرار دهند.

رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تأکید بر فعالیت همه شهرستان‌ها در مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر گفت: باید تلاش کنیم تا فعالیت همه شهرستان‌ها نمود پیدا کند و تنها مرکز استان اقدام به بزرگداشت خرمشهر نداشته باشد.

بایرامی از  برنامه‌های مرکز استان و مراسم گرامیداشت چهار سردار شهید  و ۲۶۰ شهید الی بیت‌المقدس  در سوم  خرداد در گلزار شهدا خبر داد و افزود: گل‌باران مزار شهدا و برگزاری یادواره شهید را در ساعاتی نزدیک به هم قرار داده تا مردم در هردو مراسم حضور پیدا کنند.

مهجور ماندن رشادت‌های رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس / #ما_پیروزیم ، در تمامی جنگ‌ها

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه سوم خرداد یکی از پرافتخارترین روزها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: ما این اوج افتخار را زمانی کسب کردیم که در اوج تحریم و تنگ دستی بودیم بودیم.

محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر افتخاری بود که در فاصله کوتاهی از عمر نظام اسلامی رخ داد، گفت: نمی‌توان گفت که انقلاب اسلامی در آن برهه درختی تنومند بود بلکه نهالی در حال رشد بود و دشمن تصور می‌کرد می‌تواند باز به نظام اسلامی ضربه بزند.

وی با اشاره به فداکاری‌های رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر افزود: در جنگ نابرابری که دشمن به ما تحمیل کرد، تن رزمندگان اسلام در برابر پیشرفته‌ترین سلاح‌های دشمن جنگید و پیروز شد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان بهترین و عارفانه‌ترین تعریف برای آزادسازی خرمشهر را جمله امام راحل(ره) دانست و بیان کرد: نگاه، رفتار و عمل امام خمینی (ره) خدایی بود و برای دوری از مصادره به مطلوب و کبر، امام فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

باقرزاده با بیان اینکه قالب جنگ عوض شده و فتح خرمشهر‌های دیگر در پیش است، گفت: شاید خرمشهر در گذشته یک خاک بود اما امروز ما در جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمن هستیم و با ورود تکنولوژی باید استراتژی متناسب را برای موفقیت در جنگ کنونی در پیش بگیریم.

وی با اشاره به رشادت‌های گیلانیان در جنگ با رژیم بعث و مهجور ماندشان در تاریخ افزود: اوج رشادت گیلانیان زمانی خود را بیشتر به رخ می‌کشید که فاصله این استان با خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل در نظر بگیریم و شرافت و احساس تکلیفشان را مشاهده می‌کنیم.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر اینکه در استان ما سوم خرداد باید جلوه خاصی داشته باشد، گفت: باید فضای استان را فضایی سوم خردادی کنیم و با هشتگ #ما_پیروزیم در فضای مجازی حرکتی برای استقبال از سوم خرداد و پیروزی خود در جنگ‌های نرم کنونی را نشان دهیم.

به گزارش فارس، در این نشست هریک از اعضا به بیان مهمترین برنامه‌های خود برای گرامیداشت روز سوم خرداد فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی پرداختند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا