ایران و جهان

خط‌شکن تا «تشکن»!

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: شرایط اقتصادی بسیاری از مردم دهستان «تشکن» در شهرستان چگنی استان لرستان به‌گونه‌ای است که به‌سختی برای تأمین مایحتاج ضروری خود، گذران زندگی می‌کنند، در چنین شرایطی هزینه‌های درمانی که جزئی از سبد اقتصادی و زندگی مردم این منطقه به شمار می‌رود، بار مالی زیادی را برای آنها به همراه دارد.

بسیج جامعه پزشکی لرستان در راستای رسالت ذاتی بسیج، یعنی خدمت به محرومین و مستضعفین که در قاموس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ولی‌نعمتان انقلاب و نظام‌اند و در امتداد جان‌فشانی‌ها و سلحشوری‌های پزشکان و پرستاران در ایام پرمخاطره جنگ تحمیلی می‌کوشد به‌قدر وسع و توان خود، ذره‌ای از گرد محرومیت نشسته بر سیمای زجرکشیده این مردم محروم را بزداید.

اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم و ارائه خدمات رایگان سلامت به نیازمندان و برپایی بیمارستان‌های صحرایی یک یا چندروزه بخشی از این اقدامات خداپسندانه بوده است.

تیم‌های پزشکی و درمانی بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در قالب برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه «تشکن» شهرستان چگنی مستقر شده‌اند تا به مردم محروم این منطقه ارائه خدمات درمانی کنند و اگر شرایط برای درمان آنها فراهم نشد، با تداوم زنجیره درمان، بیماران را به بیمارستان‌ها برای ادامه درمان ارجاع بدهند.

علاوه بر بسیج جامعه پزشکی لرستان، این بسیج سازندگی استان است که او هم در این منطقه محروم اقدامات اساسی و اثرگذاری انجام داده، از برپایی کارگاه‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی تا آبرسانی به روستاهای بدون آب شرب سالم در دهستان از جمله خدمات بسیج سازندگی در منطقه به شمار می‌آید.

خط‌شکن تا «تشکن»!

خدمت بی‌منت سپاه به اهالی «تشکن»

سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان دراین‌رابطه با مهر، اظهار داشت: این بیمارستان در دهستان «تشکن» شهرستان چگنی برپا شده است.

وی عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی لرستان در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان امروز این کار بسیار زیبا و این خدمت بی‌منت را در دهستان محروم «تشکن» انجام داده‌اند.

خط‌شکن تا «تشکن»!

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه ۲۰ نوع خدمت در حوزه درمانی و تخصصی در قالب برپایی این بیمارستان صحرایی، بیان داشت: در کنار این مجموعه کارگاه‌های اشتغال خانگی ایجاد شده چرا که یکی از موضوعات و دغدغه‌های موجود در استان لرستان بحث بیکاری است.

سپاه ۵۰ شغل را در منطقه ایجاد کرد

سردار باقری با تأکید بر اینکه در این راستا بسیج سازندگی لرستان در کنار دو مجموعه بسیج جامعه پزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ارائه خدمات کرده‌اند، گفت: بسیج سازندگی استان با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و کارگاه‌های خانگی، در این دهستان موفق شده که به ایجاد ۵۰ شغل به‌صورت مستقیم در این دهستان شده است.

خط‌شکن تا «تشکن»!

وی ایجاد اشتغال و همچنین محرومیت‌زدایی در حوزه درمان را از جمله برنامه‌های مهم سپاه استان برشمرد و گفت: باتوجه‌به شرایط اقتصادی مردم و همچنین بالابودن هزینه‌های درمان، نیاز بوده که ارائه این گونه خدمات تداوم داشته باشد.

خط‌شکن تا «تشکن»!

تداوم زنجیره درمان برای بیماران

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه کار خوبی که دراین‌رابطه صورت‌گرفته، بحث تداوم زنجیره درمان است، تصریح کرد: اگر بسیج جامعه پزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی موفق نشدند که بیمار را در این سطح از خدمات درمان کنند و بیمار نیاز به خدمات بیشتر و بالاتری داشت، زنجیره درمان را تا درمان کامل بیمار پیگیری خواهند کرد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز دراین‌رابطه، اظهار داشت: در قالب برپایی این بیمارستان صحرایی، ۲۰ تیم تخصصی و فوق‌تخصصی به مردم دهستان «تشکن» شهرستان چگنی ارائه خدمات می‌کنند.

وی عنوان کرد: این تیم‌های درمانی از رشته‌های مختلف پزشکی هستند.

خط‌شکن تا «تشکن»!

استقبال مردم برای دریافت خدمات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در با اشاره به استقرار پنج پزشک عمومی و پنج دندان‌پزشک با تجهیزات کامل در محل این بیمارستان صحرایی، افزود: همچنین گروه‌های مشاوره روان‌شناسی نیز در قالب این بیمارستان صحرایی به مردم این دهستان محروم ارائه خدمات خواهند کرد.

دلفان، گفت: تا الان نیز استقبال خیلی خوبی برای دریافت خدمات از سوی مردم دهستان صورت‌گرفته است، مراجعات زیادی داشته‌ایم.

وی از ارائه خدمات درمانی سرپایی و همچنین تخصصی به مردم دهستان خبر داد و گفت: کسانی که نیاز به ارائه خدمات بیشتری از جمله جراحی داشته باشند، به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند و طی روزهای آینده این خدمات به آنها ارائه خواهد شد.

خط‌شکن تا «تشکن»!

ارائه خدمات به ۵ هزار نفر از جامعه هدف

مصطفی امیری رئیس بسیج جامعه پزشکی لرستان نیز دراین‌رابطه، اظهار داشت: به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی»، بیمارستان صحرایی یک‌روزه با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل، سردار باقری، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان فوق‌تخصص و متخصصین عمومی در همه رشته‌های موردنیاز، برپا شد.

وی، هدف از برگزاری بیمارستان صحرایی را ترویج روحیه احسان، جهاد و شهادت در بین کادر درمان، عنوان کرد.

خط‌شکن تا «تشکن»!

رئیس بسیج جامعه پزشکی لرستان، افزود: اطلاع‌رسانی از چند روز قبل در بین اهالی «تشکن» انجام شده و باتوجه‌به نیازهای خاص بیماران، پزشکان فوق‌تخصص سینه، قلب، حوزه‌های چشم‌پزشکی، بخش دندانپزشکی، پوست، زنان و زایمان و سایر بخش‌ها، به هم‌وطنان در منطقه و روستاهای هم‌جوار ارائه خدمت می‌کنند.

امیری با اعلام اینکه جامعه هدف پنج هزار نفر هستند، گفت: همچنین خون‌گیری سیار در قالب پویش نذر خون به جهت پاسداشت شهدای حادثه کرمان نیز انجام می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا