ایران و جهان

حکایت فتنه ۸۸ توسط آمریکا و منافقین روایت می‌شد/ حمایت آمریکا با دلارهای عربستان از فتنه‌گران

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به دخالت آمریکا در جریان فتنه ۸۸ گفت: گروهی از مردم به‌صورت ناآگاهانه با این جریان همراه شدند و آمریکا با همکاری عربستان که به آن به‌عنوان اهرم مالی خود نگاه می‌کند برای راه‌اندازی جریان نفوذ بین مردم فتنه ۸۸ را به راه انداخت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان فتنه ۸۸ به دو دلیل غیرت و تعصب مردم ایران را برانگیخت گفت: سخنان رهبری با عنوان “جان ناقابل و فدایی برای امام زمان (عج)” و همچنین هتک حرمت‌ها در روز عاشورا و بی‌احترامی به سیدالشهدا (ع) خون مردم ایران را به جوش آورد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شعارهای ساختارشکنانه مطرح نشده بود، هیچ دستگاه اطلاعاتی و امنیتی به این مسئله ورود پیدا نکرده بود اما پس از اعلام شعارهای ساختارشکنانه برای نظام دیگر نفوذ خارج‌نشینان و حرکت آن‌ها پررنگ‌تر شد و این باعث شد که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به جریان ورود کنند.

ثروتی با اشاره به این‌که سران فتنه مسیر قانونی را برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات طی نکردند گفت: موسوی و کروبی دعوت رهبری را برای رسیدن به عدالت انتخاباتی از مسیر قانون رد کردند و همین آغاز مخالفت با نظام بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در جریان فتنه ۸۸ طیف‌های مختلفی از ضدانقلاب در داخل و وهابی‌ها و مخالفین و منافقین هم در خارج از کشور از این اقدام حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به عدم سخنان قاطعانه لیدر اصلاحات در جریان فتنه ۸۸ گفت: او می‌توانست موضعی کوتاه در مقابل این جریان بگیرد اما اقدامی نکرد و حتی در برخی سخنرانی‌های خود ازجمله طرح مسئله مذاکرات و گفتگوی ملی خلاف مواضع رهبری سخن می‌گفت.

وی در خصوص محاکمه قانونی سران فتنه گفت: در صورت تحقق اصل محاکمه، اختلاف و شعله‌ور شدن جریان‌های مختلف سیاسی می‌شود و چالش‌های جدید را به وجود می‌آورد که شورای عالی امنیت ملی در آن زمان که به ریاست حسن روحانی اداره می‌شد باعث تصمیم‌گیری برای حصر فتنه گران شد.

ثروتی در ادامه گفت: سال ۸۸ همانند اوایل انقلاب بود و صحنه‌هایی از آن زمان را در ذهن به یاد می‌آورد و در تهران برخی‌ها بر روی پشت‌بام‌ها الله‌اکبر می‌گفتند و برخی‌ها مخالف بودند و به‌نوعی در تهران حق و حقیقت گم‌شده بود.

انتهای پیام/ج/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا