اخبار خوزستان

حق آلایندگی نیشکر به شهرستان کارون پرداخت نشده است


به گزارش خبرنگار مهر، جواد کاظم نسب الباجی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان کارون در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان کارون با توجه به اینکه تازه تأسیس هست ولی زیرساخت های اصلی را ندارد و تاکنون هیچ اداره ای مستقر نشده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی شهرستان کارون اشتغال هست و برای آن باید فکری اندیشید، افزود: مهمترین کاری که باید انجام شود ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی هست؛ میدان بارفروشی که ندارند نیز باید احداث شود.

نماینده مردم اهواز و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنایع تبدیلی برای باغات انگور و نخیلات راه اندازی شود تا محصولات به دلال ها نرسد و تلف هم نشوند. همچنین در حوزه ورزش و جوانان نیز اعتبارات خوبی را به ویژه برای استخر کوت عبداله تخصیص دادند.

الباجی ادامه داد: ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی یکی دیگر از مسائل مطرحی است؛ برای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون صحبت کردیم که نیاز به درمانگاه شبانه روزی دارند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل خیلی مهم نیز ساخت شرکت پتروشیمی در کارون است که با وزیر هم رایزنی کردیم و فقط بحث خوراک و سوخت آن مطرح هست. گاز در همین منطقه وجود دارد و امکان تبدیل و تأمین خوراک را داریم.

نماینده مردم اهواز و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئله بعدی نیز کنعان و ربیع است که اعتبارات خوبی را به آنها اختصاص و مصوبه شهر شدن آنها را نیز داشته باشیم.

الباجی عنوان کرد: موضوع آتش نشانی هم برای شهرستان کارون مطرح هست و فقط از اهواز اعزام نیرو و تجهیزات دارند. یک وسیله نقلیه فرسوده بدون آمبولانس و امکانات فقط داریم و اگر حادثه ای رخ بدهد امکان تبدیل آن به فاجعه وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه عدم پرداخت حق آلایندگی و پرداخت ارزش افزوده بسیار کم شرکت نیشکر به کارون از دیگر مشکلات این شهرستان است، گفت: جوانان این شهرستان بیکاری با نرخ بالایی دارند ولی جذب به کار آنها به خوبی مخصوصا در این شرکت انجام نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: اختصاص امکانات، تجهیزات و اعتبارات بیشتر به بیمارستان سینا را نیز درخواست داریم.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا