ایران و جهان

حضور ۲۵ میلیون ایرانی در بهار امسال در برنامه‌های فرهنگی و هنری


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی دوشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری اظهار داشت: عرصه فرهنگ و هنر کشور سال گذشته بهترین ایام خود را سپری کرد.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر از جشنواره‌های فیلم کوتاه و فیلم حقیقت افزود: چهره‌هایی از معاندان که به خارج از کشور پناهنده شدند و یا در داخل فریب خوردند بطور رسمی این رویداد را تحریم کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه سال گذشته بهترین ایام فرهنگ و هنر کشور رقم خورد، ادامه داد: جشنواره فیلم فجر روزهای بسیار باشکوهی را تجربه کرد. شاید باورکردنی نبود حدود ۷۴ فیلم به جشنواره و به بخش انتخاب و ۲۰ فیلم به بخش داوری رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بنیاد فارابی به طور قابل توجهی وارد این حوزه شده بود. از سیستان و بلوچستان فیلم درجه یک ساخته شد. از مردمان سخت‌کوش هر چه بر پرده سینما دیده بودید برای مردم یادآور ناامیدی و مشکلات بود در این جشنواره یک نوجوان قهرمان سیستان و بلوچی به تصویر کشیده شد.

وی ادامه داد: از خوزستان قهرمان، کردستان، آذربایجان فیلم در این جشنواره داشتیم هم تنوع منطقه‌ای و اقلیمی ایران و هم گونه‌های مختلف در جشنواره بزرگ داشتیم.

اسماعیلی گفت: در حوزه موسیقی باید از هنرمندان عزیزی که آمدند تشکر کنم. چه در موسیقی، تئاتر و سینما هنرمندان درخشیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وارد بهار امسال که می‌شدیم سال قبل که کرونا بود بر اساس آمار، ۴۰۰ هزار ایرانی در برنامه‌های هنری کشورهای همسایه شرکت کرده بودند. نوروز امسال یک میلیون ایرانی در اجرای صحنه‌ای کشور و هزار نفر خارج از کشور حضور داشتند.

ادامه دارد…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا