اخبار ویژه

جنگ های ایجاد شده در خاورمیانه باعث خشونت است نه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت/خبرنگاران رسالت سنگینی بر دوش دارند

شاه بانو احمدی زاده همسر شهید کجباف در جمع بانوان خبرنگار استان که به همت بسیج رسانه خوزستان برگزار شد درخصوص اهمیت جایگاه رسانه ها اظهار کرد: رسانه ها باید به گونه ای اقدام کنند تا دشمن بیش از پیش خوار و زمین گیر شود.
وی با اشاره به اینکه شهدا با ریختن خون خود بهترین واژه ها را به وجود آورده اند، ادامه داد: برخی از شهدا بارها مجروح شده و باز به جبهه های حق علیه باطلل برگشته اند. توصبف این رشادت ها توسط رسانه ها بسیار حساس و مهم است.
همسر شهید کجباف یادآور شد: شهید کجباف در دوران دفاع مقدس ۹۹بار و یکبار درسوریه مجروح شد؛ بیان این رشادت ها باید به گونه ای به رشته تحریر درآیند تا برای جهان قابل فهم باشند.
وی با بیان اینکه شهدا زندگان خاموش هستند، تصریح کرد: شهداء شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند، آنان در دفاع از اسلام کار حسینی کردند و حال وظیفه ما است تاا زینب وار راه آنها را دنبال کنیم.
احمدی زاده با اشاره به اینکه وظیفه تمام ملت است که پیام شهدا را به گوش مردم جهان برسانند، توضیح داد:  اما در رأس آنان اصحاب رسانه قرار دارند چراکه برمبنایی حرفه و توان خود قدرت تحلیل و بیان مسائل را دارند.
وی ادامه داد:  پس از هر شهیدی که به وطن باز می گردد جامعه روح جدیدی پیدا می کند چراکه پیکر شهداء  یک محرک برای تمام مردم سات تا جامعه دچار یأس وو بی تحرکی نشود.
همسر شهید کجباف با بیان اینکه شهدا درخت اسلام را تنومند می کنند، اظهار کرد: تمام تلاش دشمنان آنست تا یاد شهدا و آثار شهدا را از بین ببرند.
وی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰۰ در راستای فراموشی یادمان شهدا است، گفت: در تمام دنیا به ویژه کشورهای مسلمان خاورمیانه به دنبال حذف فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
احمدی زاده با بیان اینکه برخی رسانه ها رسالت خود را فراموش کرده و در سنگر دشمن بازی می کنند، ادامه داد: خبرگزاری های بزرگ جهان نه واقعیت را بلکه افکارر استکبار را به مردم القا می کنند و متأسفانه دسترسی برخی مردم جهان به اخبار حقیقی کم است.
وی با اشاره به تحریف اخبار توسط حامیان استکبار گفت: در ابتدای جنگ سوریه نیز برخی رسانه های غربی داعش را به عنوان نمونه حکومت اسلامی معرفی کردند.
همسر شهید کجباف با اشاره به برخی آیات قرآن کریم پیرامون معرفی مستکران و مزدوران خاطر نشان کرد: یکی از مفادهای سند ۲۰۳۰ برداشته شدن مفاهیم جنگ وو شهادت با عنوان ممنوعیت خشونت بود اما سؤال من اینست که آیا مفهوم شهادت باعث رواج خشونت می شود و یا خوراک های ضد فرهنگی که استکبار تهیه می کند؟
وی تهیه بازی ها و فیلم های خشونت آمیز را نشأت گرفته از اربابان استکبار دانست و گفت: درحال حاضر کودکان یمن، سوریه و عراق با گوشت و پوست خون جنگ راا لمس می کنند آیا این مفهوم بارز خشونت نیست؟
وی با بیان اینکه هفت هزار زندانی فلسطینی در زندان های صهیونیست هستند، یادآور شد: یونسکو تنها بهانه ای برای فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت است.

عده ای روشنفکرنما نیز که با نظام عناد دارند از این سند دفاع کرده اند درحالیکه این به آینده فرزندان مرتبط می شود.
احمدی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود به زمان ورود پیکر شهید کجباف به وطن اشاره و گفت: پیکرشهید کجباف پس از ۵۳ روز از دست دشمن رها شد. وی باوجودد آنکه سردار بود اما هیچگاه اجازه استفاده از این لقب را به کسی نمی داد اما پس از شهادت تروریست های داعش سر ایشان را به دار آویختند و به واقع سردار شد.
وی ادامه داد: فرمانده گردان مالک اشتر در شوشتر و از فرماندهان نخستین دوران جنگ بود و تمام این مدت در جبهه و یا به علت مجروحیت در بیمارستان بود. مردمم شوشتر به واسطه لطفی که به این شهید داشتند درخواست دفن وی در شوشتر را داشتند اگرچه این امر به علت دوری مسیر برای ما بسیار سخت بود اما در نهایت برای دفن پیکر شهید بزرگوار در امام زاده عبدالله این شهر به توافق رسیدیم.
همسر شهید کجباف یادآور شد: از آنجایی که این آستان مقدس جزء میراث فرهنگی بود قرار شد از طریق میراث فرهنگی اجازه دفن پیکراین شهید صادر شود؛ علیی رغم تأیید رؤسای میراث فرهنگی شهرستان شوشتر، خوزستان و کشور اما نماینده یونسکو در کشور ایران از این اقدام ممانعت کرد.
وی با اشاره به اینکه شهید کجباف مانند سایر شهدا تمام دوران جوانی تا میانسالی خود را در جبهه ها و در راه اسلام بود، یادآور شد: نماینده یونسکو حتی اجازه دفنن پیکر شهید در محوطه این آستان مقدس را هم ندادند.
احمدی زاده با انتقاد از زیر سؤال رفتن استقلال کشور در سایه سند ۲۰۳۰۰ اظهار کرد: در صورت موافقت این سند بسیاری از مسائل کشور تخت نظر و سلطه کشورهای بیگانه خواهد بود. حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و حیف است استقلالی که با زحمت و تقدیم شهدای زیاد به دست آمده در سایه چنین اسنادی از بین برود.

وی در پایان با انتقاد از برخی سخنان پیرامون دریافت پول توسط مدافعان حرم خاطر نشان کرد: هیچ کس حاضر نیست به واسطه دریافت پول جان و یا حتی قسمی از بدن خود را از دست دهد. شهید کجباف هیچ گونه نیاز مالی نداشت و تنها مسأله ای که باعث حضور چندین دهه وی در جبهه ها بود عشق به نظام و اسلام بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news
دکمه بازگشت به بالا