اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهایران و جهانتیتر دوستون وسط

تمرکز خدمات شهری بر نظارت دقیق، پایش و بهره‌وری

خوز 24– به  گزارش امور ارتباطات معاونت خدمات شهری، جلسه تجهیز کارگاه شرکت اختر راه جنوب، مجری امور خدمات شهری رفت‌ و روب منطقه دو، با حضور شمسی معاون خدمات شهری، زارع‌زاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، محمودی عضو شورای اسلامی شهر، جامعی شهردار منطقه ۲، تقی‌پور مدیرکل اجرایی و نظارت بر امور خدمات شهری ، قنواتی معاون خدمات شهری منطقه دو، پوربوالی رئیس اداره نظارت بر امور شهری، ناظرین عالی، مسئولین امور نواحی و جمعی دیگر از مدیران شهری برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در این جلسه گفت: در شرایط کنونی مدیریت صحیح پسماند شهری و نظارت مؤثر بر عملکرد شرکت های خدماتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تجهیز و نوسازی کارگاه‌های خدمات شهری می‌تواند نقش مؤثری در ساماندهی بهتر عملیات رفت‌و‌روب و بهبود بهره‌وری نیروهای فعال در این حوزه ایفا کند.

شمسی با اشاره به کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و استفاده بهینه از منابع موجود اظهار کرد: با اعمال سیستم‌های کنترلی جدید و برنامه ریزی صورت گرفته برای تعیین سطح عملکرد مناطق، نقاط ضعف احتمالی شناسایی و اصلاح میشود.

معاون شهردار اهواز افزود: به موازات کاهش هزینه‌ها، آموزش نیروی انسانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان را نیز در دستور کار داریم و جلسات آموزشی منظم ماهانه برای کارکنان و پیمانکاران برگزار می‌شود تا رفتار حرفه‌ای و بهره‌وری آن‌ها افزایش یابد.

در این نشست زارع زاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی اهواز با تأکید بر لزوم ارتقاء کیفیت خدمات و نظارت دقیق بر شرکت های خدمات شهری بخش خصوصی، به تشریح چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه پرداخت.

وی با اشاره به نقش این شرکت ها در ارائه خدمات افزود: مردم باید ارتقا و کیفیت خدمات را احساس کنند، این یک شاخص مهم برای سنجش موفقیت ماست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری با تاکید بر آموزش و مشارکت شهروندان عنوان کرد: ما در قبال شهروندان مسئول هستیم و هدف نهایی ما رضایت مردم است.

محمودی عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: رفتار حرفه‌ای، مسئولانه و همدلانه از سوی تمامی عوامل اجرایی، رکن اصلی بهبود خدمات است. برای نهادینه کردن این رفتارها در میان نیروهای اجرایی باید از ابزارهای انگیزشی چون تشویق، دلجویی و در مواقع لازم برخوردهای اصلاحی استفاده کرد.

وی با اشاره به تلاش های مجموعه منطقه دو بیان کرد: یکی از موضوعات مهم، تحول در شیوه‌های نظارت و قراردادهاست. ما نباید کارگر را تنها مجری دستور بدانیم؛ بلکه لازم است سرکارگر و ناظرین به‌صورت مستقیم مسئولیت‌پذیر باشند، با این تغییر نگرش، می‌توان سطح کیفی خدمات و حس پاسخگویی را در مجموعه ارتقا داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا