ایران و جهان

تعطیلی تمرینات و اخراج از دریاچه آلومینیوم پاداش نایب‌قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، تیم کانوپولو قایقرانی دختران جوان استان مرکزی توانست سال گذشته در مسابقات کشوری به مقام دوم دست یابد، این تیم که از خانه قایقرانی آلومینیوم اراک به نام ایرالکو در مسابقات حاضر شده بود بعد از به دست آوردن مقام نایب‌قهرمانی پس از بازگشت از مسابقات هنگامی که برای تمرینات به محل دریاچه شرکت آلومینیوم مراجعه کرد، با دریاچه خالی روبرو شد و از ورود آنها به این محل جلوگیری به عمل آمد.

این در حالی ست که این ورزشکاران توانسته بودند با تمرینات مداوم خود در سطح کشور بدرخشند اما به‌جای تقدیر و تشکر و دادن پاداش از محل تمرینات نیز اخراج شدند.

این تیم زیر نظر ملیکا برون بازیکن و مربی ارزنده استان در این رشته شکل گرفت و با مشورت‌های ارشاد هاشمی نژاد توانست در دومین حضور خود نایب‌قهرمان کشور شود و ۶ ورزشکار را راهی اردوی تیم  ملی کند، در همین راستا گفت‌وگویی با این ورزشکاران انجام شد که در ادامه می‌خوانید.

 ملیکا برون ملی‌پوش قایقرانی استان مرکزی که بیش از چهار سال است در اردوی تیم ملی حضور دارد، به خبرنگار فارس در اراک گفت: ۴ سال است که عضو تیم ملی‌ بوده و ۸ سال است که در رشته اسلالوم و کانوپولو فعالیت دارم.

وی افزود: در رشته اسلالوم ۵ مقام و در رشته کانوپولو ۳ مقام کشوری دارم، در این مدت  ۴ بار به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدم که دو مقام اول و دوم آسیا و یک مقام چهارمی را کسب کردم، در آخرین حضورم نیز مقام اول مسابقات آسیایی جاکارتا که به صورت آزمایشی در بازی‌های آسیایی برگزار شد را به دست آوردم.

برون که دو سال است به عنوان مربی تیم قایقرانی نوجوانان و جوانان بانوان آلومینیوم اراک مشغول به فعالیت است و توانسته با تیم جوانان ایرالکو نایب‌قهرمان کشور شود، پیرامون نحوه تقدیر مسولان پس از کسب مدال بیان کرد: رشته قایقرانی به صورت آزمایشی در مسابقات المپیاد آسیایی برگزار شد و مدال هم در رنکینگ این مسابقات جایی نداشت و اولین دوره  حضور بود به همین خاطر تقدیری صورت نگرفت است هرچند قول تجلیل داده‌ شده و مسوولان گفته‌اند که تفاوتی قائل نمی‌شوند.

برون در خصوص مسابقات کشوری اظهار کرد: زحمات اصلی تیم به عهده آقای هاشمی نژاد است که همیشه و همه‌جا سر تمرینات حاضر هستند، به دلیل عضویت در اردوی تیم ملی معمولا ۳، یا ۴ ماه از سال را در اردوی تیم ملی هستم به همین دلیل به طور کامل در تمرینات نیستیم، اعضای تیم در  دو سال اخیر تمرینات منظمی را پشت سر گذاشتند چه در سرما و چه در گرما، در همه شرایط تمرین و تلاش بسیاری کردند تا نتیجه لازم را کسب کردند.

وی ادامه می دهد: در مدتی که در کنار تیم بودم در تمام مسابقات حضور داشتیم که بهترین نتیجه مقام چهارمی در رده سنی بزرگسالان بود، البته در بخش بانوان  مقام نداشتیم همچنین نفرات ملی‌پوش ما خیلی کم بود ولی سال گذشته بعد از این مسابقات ۶ نفر از ورزشکاران ما به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند.

مربی تیم قایقرانی استان مرکزی افزود: قبل از اینکه به مسابقات اعزام شویم یک ماه قبل از آن دریاچه آلومینیوم را که محل تمرینات تیم بود خالی کردند و گفتند که می‌خواهند تعمیرات انجام دهند،به همین خاطر بچه‌ها بیشتر در خشکی تمرین کردند که اگر در آب تمرین می‌کردند ممکن بود که نتایج بهتری گرفته شود و در حال حاضر هم متأسفانه هنوز دریاچه خالی است و تمرینی در آب نداریم، این در حالی است که ورزشکاران  باید به آمادگی بیشتری برسند و در اردوی تیم ملی هم حاضر شوند تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

برون با اشاره به حریفان استان در مسابقات سال گذشته بیان کرد: حریف اصلی  تیم نوشهر بود که بازیکنان آنها قایقرانی را از سن کم شروع کردند و ۴ ورزشکار آنها هم‌تیمی‌های من در تیم ملی در بازی‌های آسیایی مالزی سال گذشته بودند که توانستیم مدال نقره به دست آوریم، ولی در مقابل بازیکنان ما اولین بار بود که در مسابقات شرکت کردند و تجربه آن‌چنانی نداشتند اما توانستند نایب‌قهرمان شوند.

وی تصریح کرد: از هیأت قایقرانی استان تشکر می‌کنم که تا حد توان خود از تیم حمایت کردند و امیدوارم که هر چه زودتر دریاچه شرکت آلومینیوم آماده شود و در اختیار تیم قرار گیرد تا بتوانیم نفرات بهتری را به جامعه قایقرانی کشور و استان تحویل دهیم، همچنین بتوانیم نفرات بیشتری را جذب این رشته ورزشی کنیم چون در اصل این تیم با نام خانه قایقرانی آلومینیوم در مسابقات حضور پیدا می کند. 

مربی تیم قایقرانی استان مرکزی گفت:  سه سال گذشته خانه قایقرانی در دریاچه آلومینیوم سازی راه اندازی شد، حتی مدیر ورزش وقت آلومینیوم با یکی از مسوولان صدا و سیما و مربی تیم به دیدار رئیس فدراسیون قایقرانی رفتند و  صحبت کردندکه خانه قایقرانی آلومینیوم به صورت مجزا در مسابقات شرکت کنند، حتی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی ایتالیا با لباس و پرچم آلومینیوم شرکت کرد قطعا اگر دریاچه نبود من هم نمی توانستم موفق باشم، اما انتظار داریم حمایت بیشتری از ورزشکاران این رشته صورت گیرد.

نرگس فراهانی از بازیکن تیم قایقرانی استان مرکزی است که متولد سال ۸۲ بوده و دانش آموز کلاس دهم است، وی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: حدود دو سال است  که ورزش قایقرانی را انجام می دهم، دوبار به مسابقات کشوری اعزام شده ام که در سال دوم توانستیم نائب قهرمان ایران شویم. 

وی که پیش از این در رشته ژیمناستیک فعالیت داشته است، افزود: در اکثر رشته ها فعالیت داشتیم اما رشته ژیمناستیک را به صورت حرفه ای دنبال می کردم که پس از آشنایی با رشته قایقرانی به این رشته علاقمند شده و جذب آن شدم.

بازیکن تیم قایقرانی استان مرکزی تصریح کرد: خانم برون و آقای هاشمی نژاد در کنار تشویق های پدر و مادرم نقش به سزایی در موفقیت من داشتند که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی کنم.

فراهانی ادامه داد: در حال حاضر مکان تمرین نداریم از مسوولان  و هیات قایقرانی درخواست دارم که در این زمینه چاره اندیشی کرده و مکانی را برای تیم فراهم کنند تا بتوانیم با خیال آسوده تمرین کنیم.

نگار میقانی نیز از دیگر بازیکنان تیم است، وی متولد ۱۳۸۱ و کلاس یازدهم است که مدت دو سال است که در رشته قایقرانی فعالیت دارد، وی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک بیان کرد:  سال گذشته اولین دوره بود که در مسابقات کشوری حاضر شدم، شرکت در این مسابقات و به دست آوردن مقام شیرین نائب قهرمانی برایم بسیار لذت بخش بود.

وی خانم برون و آقای هاشمی نژاد را از مشوق های اصلی خود دانست و افزود: ورزش هیچ منافاتی با درس خواندن ندارد، به شرط اینکه در هیچ کدام افراط و تفریط صورت نگیرد.

میقانی نبود محل مناسب برای تمرین  را یکی از مشکلات تیم برشمرد و ادامه داد: محل تمرین تیم در دریاچه آلومینیوم بود که آنجا را تعطیل کردند، تمرین نکردن باعث افت بدنی ورزشکار می شود و در نتیجه  آن بازیکن ضعیف می شود که امیدارم مسوولان رسیدگی کنند و مکانی را برای تمرین  دعوت شدگان به تیم ملی فراهم کنند تا از تمرینات عقب نمانیم.

وی افزود: انتظار داشیم با به دست آوردن مقام نائب قهرمانی از تیم تقدیر شود  اما متاسفانه نه تنها این کار تاکنون عملی نشده است، بلکه مکان تمرین تیم را هم از بازیکنان گرفتند.

حدیث حاجی که مدت دو سال است در رشته ورزش قایقرانی فعالیت می کند نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در باشگاه آلومینیوم تمرینات خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم همین امر باعث شد تا در این رشته پیشرفت کنم.

وی تصریح کرد: نخستین بار بود که به مسابقات کشوری اعزام شدم  و نتیجه آن دعوت به تیم ملی بود.

بازیکن تیم قایقرانی استان مرکزی تشویق ها و حمایت های خانم برون، آقای هاشمی نژاد و خواهرش را عامل موفقیت در این رشته دانست و تصریح کرد:  پیش از این در رشته رشته شنا و بسکتبال فعالیت داشتم و خوشحالم که تجربه جدیدی در رشته قایقرانی را کسب کردم.

وی افزود: امیدوارم هرچه زودتر محل تمرین مشخص شود و تمرینات مداومی برای بازیکنان در نظر گرفته شود.

سما مرادی دیگر عضو تیم قایقرانی استان مرکزی است که ۱۴ ساله بوده و کلاس هشتم تحصیل می کند، وی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در نخستین دوره حضور در مسابقات کشوری توانستم به مقام قهرمانی دست پیدا کنم که کسب این عنوان بهترین خاطره دوران ورزشی من به شمار می رود.  

وی ورزش را موجب شادی و نشاط دانست و افزود: ورزش در دوران تحصیل نه تنها موجب افت نمی شود، بلکه باعث یادگیری بیشتر می شود.

عضو تیم قایقرانی استان مرکزی پدر و مادر را از مشوقان اصلی خود دانست و بیان داشت: دلسوزی ها و حمایت های خانم برون و آقای هاشمی نژاد موجب شده بازیکنان با جدیت بیشتری برای کسب موفقیت تلاش کنند.

وی تعطیلی و نداشتن محل تمرین  را باعث استرس  بازیکنان دانست و خواستار رفع این چالش شد.

مبینا کارخانه متولد ۸۱ و دانش آموز  کلاس دهم نیز از دیگر بازیکنان تیم قایقرانی استان مرکزی است که تاکنون سابقه دو دوره حضور در رقابت های کشوری را دارد.

وی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: حدود یک سال و چند ماه است که ورزش قایقرانی کار می کنم، دو دوره به مسابقات کشوری اعزم شدم و در هر دوره نائب قهرمان شدم. 

کارخانه افزود: انتظار دارم یک مکان برای تمرین تیم در نظر گرفته شود تا بتوانیم به ورزش خود ادامه دهیم و استرس  نداشته باشیم.

این بازیکن اظهار کرد: عدم تمرین باعث می شود آمادگی لازم را نداشته و موقعیت ها را از دست بدهیم انتظار داریم  تا مسولان رده بالای استان از ورزش قایقرانی بیشتر حمایت کنند تا مایه دلگرمی ورزشکاران این رشته شوند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا