اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز این گروه از بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی بیان کردند: اجرای طرح همسان سازی در تامین اجتماعی منجر به افزایش قابل توجه دریافتی آنان مشابه صندوق بازنشستگان کشوری نشده است.

در دست نوشته برخی بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان ، “دستمزدها را به خط فقر برسانید” به چشم می‌خورد که نشان از ناکافی بودن میزان دریافتی بازنشستگان زیرپوشش این سازمان دارد.
آنها گفتند: افزایش ناچیز دریافتی‌ها که ناشی از اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی است و امسال اجرایی شده منطبق با میزان تورم و هزینه‌های زندگی آنان نیست.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان پس از آنکه تجمع کنندگان خواستار حضور وی و پاسخ به مطالبات آنان شده بود در جمع معترضان که دقایقی بعد به سرسرای اجتماعات اداره کل تامین اجمتماعی هدایت شدند گفت: این اداره کل به عنوان مجری قانون ، مطابق با مقررات و بخشنامه ها مبادرت به پرداختی‌های جدید به بازنشستگان کرده است.
سید محمد مرعشی با دعوت بازنشستگان معترض به آرامش و اینکه شما گروه بازنشستگان از صاحبان و شرکای صندوق تامین اجتماعی هستید گفت: ما مشکلات شما را درک می‌کنیم ولی هرگونه تغییرات در پرداختی‌ها و همسان سازی‌ها به تصمیم سازمان متبوع ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبار بستگی دارد.
وی قول داد با انعکاس درخواست بازنشستگان به شبیب جویجری از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، از طریق مجلس و سازمان تامین اجتماعی ، پیگیر مطالبات و درخواست بازنشستگان و انعکاس آنان به مسوولان سازمان متبوع باشد.
مرعشی به برخی ابهامات و درخواست این دسته از بازنشستگان که خواستار پرداخت حق جنگی و سنوات ارفاقی شده بودند نیز پاسخ داد.
بازنشستگان اهوازی معترض به نحوه اجرای قانون همسان سازی حقوق دریافتی، پس از حدود ۲ ساعت به آرامی به تجمع خود پایان دادند.

منبع ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا