اخبار خوزستان

تاکید استاندار خوزستان بر کاهش نابسامانی اجتماعی با گسترش کتابخوانی



به گزارش ایرنا غلام رضا شریعتی یکشنبه در نشست شورای کتابخانه های خوزستان اظهار کرد: تغذیه علمی و کارشناسی افراد موجب می شود اظهار نظرهای مردم در فضای مجازی منطقی‌تر باشد.
وی افزود: باید در حوزه های آموزش و پرورش، ‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌ها سرمایه گذاری شود این سرمایه گذاری جای دوری نمی‌رود بلکه در بلندمدت تاثیر تاثیر مثبت خواهد داشت.
استاندار خوزستان با اشاره به تحلیل محتوا و شناسایی نوع کتاب‌هایی که مردم می‌خوانند توضیح داد: از طریق این تحلیل محتوا مسیری که جامعه به سوی آن در حال حرکت است مشخص شود برای همین نهاد کتابخانه ها باید تحلیل محتوا روی مطالعه مردم انجام دهند تا از این طریق بتوان تصمیماتی برای اصلاح آسیبهای اجتماعی و تقویت کتابخوانی نیز اتخاد کرد البته تحلیل‌ محتوا باید عمیق‌تر باشد.
وی ادامه داد: تفکر و ذهنیتی در جامعه رایج است که فکر می‌کنند میان مسئولان و مردم فاصله وجود دارد در حالی که با وجود این تحلیل محتوا میتوان فاصله را کم کرد.
شریعتی تاکید کرد: در سال جاری اعتبارات قابل ملاحظه‌ای برای تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های استان در نظر گرفته شده که بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان است همچنین پنج میلیارد تومان برای احداث کتابخانه‌های دیجیتالی در استان تخصیص یافته است.
***روند تکمیل کتابخانه دیجیتالی اهواز نیاز به بازبینی دارد
در ادامه این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به راه اندازی کتابخانه های دیجیتال در اهواز اظهار کرد: طی چند سال گذشته کارهای اولیه‌ای و رونمایی کتابخانه دیجیتال انجام شد که حتی در مدارس نیز قابل توسعه بود اما به دلایلی ادامه پیدا نکرد که نیاز به بازبینی دارد.
محمد حسین بلک با بیان این که یکی از محورهای کتابخوانی مولفان هستند بیان کرد: مولفان بسیاری در استان وجود دارد که برای نشر آثارشان با مشکل رو به رو هستندو لازم است از آن ها حمایت شود.
وی توضیح داد: همچنین در دستگاه ها و نهادها لزوم کتابخانه های موضوعی و تخصصی دیده می شود.
در استان خوزستان ۲۱۶ کتابخانه عمومی وجود دارد که از این میان ۲۱۲ کتابخانه فعال هستند.
۷۱۶۴/۶۰۰۲
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده :کبری آقازری


Source link

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا