ایران و جهان

بمباران مواضع داعش در تلعفر/دفع یورش تکفیری ها در مرز عراق-سوریه


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، جنگنده های اف ۱۶ عراق مواضع داعش را در تلعفر در استان نینوا بمباران کردند.

منابع عراقی اعلام کردند: جنگنده های اف ۱۶ عراق مواضع، انبارهای تسلیحاتی و کارگاههای آماده سازی خودروهای بمبگذاری شده داعش را در تلعفر در غرب موصل هدف قرار دادند.

این منابع بیان کردند: بر اثر این حملات دهها داعشی به هلاکت رسیدند و مواضع آنها منهدم شد.

از سوی دیگر منابع وابسته به حشد شعبی عراق از دفع یورش داعش در نزدیکی مرز عراق با سوریه خبر دادند و افزودند: داعش از سه خودرو بمبگذاری شده و تروریستهای خود استفاده می کرد که نیروهای حشد شعبی را در نزدیکی مرز با سوریه هدف قرار دهد که نیروهای حشد شعبی با حمایت هوایی این یورش را دفع کردند و سه خودرو را منهدم و ۱۳ داعشی را به هلاکت رساندند.

در همین حال صباح النعمان سخنگوی نیروهای مبارزه با تروریسم عراق گفت: داعشی ها به نیروهای پلیس در الموصل القدیمه یورش آوردند که این یورش دفع و شماری از داعشی ها به هلاکت رسیدند.

وی اخبار مربوط به رخنه داعش به برخی مناطق آزاد شده را بی اساس دانست.

از سوی دیگر رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق گفت: طی عملیاتی تاکتیکی دهها داعشی به محله الدندان در کرانه راست موصل کشیده شده اند.

وی افزود: پلیس در عملیاتی تاکتیکی در بامداد امروز دهها داعشی را از اطراف مسجد النوری به سوی منطقه الدندان آزاد شده کشاند و تک تیراندازان عراقی و نیز آتش سنگین به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از داعشی ها منجر شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا