ایران و جهان

برپایی ۳۰۰ موکب فرهنگی مشترک ایران و عراق در مسیر اربعین


حجت الاسلام حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۰۰ موکب فرهنگی مشترک در اربعین سال جاری وجود دارد و صدها محفل قرآنی با حضور قاریان ایرانی و عراقی و دیگر کشورها برگزار شده است.

وی از برگزاری گردهمایی‌های بین‌المللی به عنوان دیگر اقدام مشترک خبر داد و افزود: همایش‌ها و هم اندیشی های علمی در ایران و عراق برگزار شده که این نشست‌ها در گذشته پراکنده بود اما اکنون منسجم‌تر شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی بیان کرد: امسال حدود هفت نشست با حضور علمای اهل شیعه و سنت، ایران و عراق و دیگر کشورها برای عموم مردم برگزار شده است.

وی از صدور فراخوان آثار هنری، و سوگواری بین‌المللی عبرات به صورت بین‌المللی خبر داد و از فعالیت ۱۰۰ گروه کودک و نوجوان مردمی در ایران و عراق و فعالیت‌های متنوع بانوان در خاک عراق به عنوان دیگر اقدامات فرهنگی یاد کرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه فرصت اربعین نیاز به برنامه‌ریزی دارد، افزود: در طول سال برنامه‌ریزی می‌شود تا از ظرفیت ارگان و گروه‌های مردمی مثل هیئت رزمندگان و هیئت‌های مذهبی با هدف تولید ادبیات برای جهانی شدن حرکت اربعین حسینی استفاده شود.

وی در ادامه تولید تمدن نوین اسلامی را یکی از اهداف نهایی حرکت اربعین دانست و آن را نیازمند همفکری برای تولید ادبیات متناسب با جهان اسلام اعلام کرد و گفت: همگرایی و سبک زندگی اسلامی اساس این تمدن است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین حسینی از ایثار، گذشت حضور داوطلبانه مردم اربعین به عنوان مصادیق تمدن نوین اسلامی یاد کرد.

وی در رابطه با انعکاس حرکت اربعین گفت: با صدا و سیما هم هماهنگ شده تا بخش نیایش را پوشش دهد و پوشش مراسم از ۳۰ پلتفرم انجام می‌شود که باید تولیدات به زبان‌های مختلف عرضه شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا