ایران و جهان

برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران برگشتم


به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور بلالی مود امشب در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخش‌های از زندگی خود، بیان داشت: از زمان تحصیل علاقه بسیاری به شیمی و معلمی در من ایجاد شد به طوری که از سال ۱۳۳۸ که کلاس پنجم دبیرستان بودم، تدریس به دانش آموزان را شروع کردم و چون به دبیری شیمی نمی‌توانستم قناعت کنم، در کنکور پزشکی شرکت کردم و در رشته پزشکی دانشگاه تهران همزمان با تحصیل در سال سوم رشته شیمی، در رشته پزشکی ادامه تحصیل دادم.

وی با اشاره به این که از شیمی استفاده فراوانی در پزشکی کرده ام، افزود: چون دنبال تحصیل در رشته‌ای بودم که در آن از شیمی در پزشکی استفاده کنم، در رشته سم شناسی بالینی ادامه تحصیل دادم.

پروفسور بلالی مود با بیان این که در زمینه کاربرد سم شناسی در کشاورزی هم کارهای انجام داده ام، تصریح کرد: با شروع جنگ در سال ۱۳۶۰ در حالی که در یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلیس تدریس می‌کردم، برای انجام وظیفه به همراه همسر و دو فرزندم به ایران برگشتم تا به مجروحان شیمیایی خدمت کنم.

وی با اشاره به تعدادی از تالیفاتش، کتاب” از لاهه تا مود” که در آن گوشه‌های از زندگی وی به رشته تحریر در آمده است را به استاندار خراسان جنوبی اهدا کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا