ایران و جهان

بخشی از آلودگی‌ هوای کاشان مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی است

سید جواد ساداتی‌نژادامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: یکی از دستورات جلسه اول در کمیسیون که با حضور رئیس دیوان محاسبات و‌ دادستان دیوان برگزار شد در مورد اجرای قانون هوای پاک بود که دستگاه‌های متولی چقدر وظایفشان را انجام داده‌اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در قانون هوای پاک که مصوب مجلس است ۱۱۲ تکلیف برای ۲۳ دستگاه وجود دارد گزارشی که دیوان ارائه داد نشان می‌دهد جمعاً ۱۰ تکلیف را انجام و ۱۰۲ تکلیف مانده است که جای نگرانی دارد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استاندارد سوخت گازوئیل این است که گوگردش ۵۰ ppm باشد عموماً نیروگاه‌ها بخصوص در زمستان چون گاز کم است به سمت مصرف گازوئیل می‌روند و چون گازوییل میزان گوگردش استاندارد نیست so2 که تولید می‌کند باعث‌الودگی هوا می‌شود.

وی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان میزان گوگردی که در سوخت مصرفی است هفت هزار و ۱۵ ppm بود یعنی ۵۰ppm استاندارد است و ۱۴۰ برابر استاندارد گوگرد دارد که نشان می‌دهد بخشی از آلودگی‌های که اخیراً در کاشان داریم مربوط به نیروگاه است و قابل‌رسیدگی است و‌ ضروری و لازم است رئیس محیط‌زیست کاشان سریعاً به این موضوع مهم رسیدگی کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۱۰/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا