ایران و جهان

انصارالله یمن با طرف آمریکایی هیچ دیدار مستقیمی نداشته است


به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد البخیتی» در گفتگو با شبکه المیادین در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر دیدار نمایندگان جنبش انصارالله یمن با نمایندگان آمریکا در پایتخت عمان تأکید کرد که این دیدار مستقیم نبوده بلکه از طریق طرف ثالث و با میانجی‌گری طرف عمانی انجام گرفته است.

وی فضای این دیدار را به دلیل پافشاری آمریکایی‌ها بر پایان یافتن یکطرفه جنگ منفی ارزیابی کرد، درخواستی که انصارالله از پذیرش آن سرباز زد.

البخیتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توانمندی ارتش یمن در ساخت انواع جنگ افزار و بومی سازی تسلیحات اشاره کرد و گفت: «ما قادر به ساخت انواع سلاح‌ها از تفنگ گرفته تا پهپاد هستیم».

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به آخرین تحولات استان مأرب اشاره کرد و آن را در روند جنگ و درگیری‌های میدانی تعیین کننده دانست.

این در حالی است که هفته گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی و مسؤولان دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در شهر مسقط عمان با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

طبق این گزارش، مسؤولان آمریکایی از مقام‌های دولت صنعا خواسته‌اند تا عملیات آزادسازی مأرب را متوقف و دولت نجات ملی نیز با عربستان گفت و گو کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا