اخبار خوزستان

اندیشه های امام خمینی(ره) رمز پایداری انقلاب اسلامی است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین(ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س)، به نقش این بانوی بزرگوار در اسلام پرداخت و اظهار کرد: حضرت خدیجه با کمک معنوی و مادی خود در کمک به اسلام پیشگام بود و به همین دلیل نیز حق بزرگی بر مسلمانان دارد.

وی افزود: حضرت خدیجه برای ما نمونه و الگو هستند و زنان می‌توانند با الگوبرداری از رفتار ایشان زندگی اسلامی و عاقبت به خیری را برای خود تضمین کنند.

خطیب جمعه شادگان در بخش دیگری از خطبه های خود به فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اخلاص، معنویت و ایمان حضرت امام خمینی (ره) را باعث نفوذ در دل های مردم دانست و تصریح کرد: هر ساله در سالروز رحلت این بزرگ مرد تاریخ، محبت امام راحل را در دل آن هایی که پیرو اسلام ناب مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه ۲۸ سال از ارتحال امام (ره) می گذرد اما مراسم سالگرد امام هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود که این مهم بیانگر عشق و ارادات مردم به امام (ره) است و هنوز که هنوز است امام در قلوب مردم جای دارد.

حجت الاسلام شرفی بیان کرد: خورشید عمر امام خمینی(ره) هرگز غروب نمی کند و یاد امام نیز هرگز به فراموشی سپرده نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در این شهرستان تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان شادگان از تمام امکانات و تجهیزات موجود برای برگزاری مراسم ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی استفاده کنند تا با شکوه‌تر از همیشه این مراسم برگزار شود.

خطیب جمعه شادگان در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به ۱۴ خرداد، سالروز انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی از سوی خبرگان رهبری نیز گفت: به گفته امام راحل، ایشان فردی متعهد به اسلام و خدمتگزار به مردم هستند و خبرگان رهبری با هوشیاری و بصیرت ایشان را به رهبری نظام جمهوری اسلامی برگزیدند.

وی در بخش پایانی خطبه های خود به قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ افزود: قیام ۱۵ خرداد یکی از مهمترین قیام‌های زمینه ‌ساز انقلاب اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام شرفی گفت: قیام ۱۵خرداد سال ۴۲ هم یک حرکت دینی و معنوی و هم یک اقدام سیاسی برگرفته از بصیرت و آگاهی بود که زمینه را برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا