ایران و جهان

اقدامات وزارت راه برای کنترل تصادفات جاده‌ای موثر نبوده است/کمیسون عمران حتما از وزیر راه سوال می‌کند

فرج‌الله رجبی نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به حوادث واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی و سقوط اتوبوس بین‌ شهری در جاده بروجرد اتفاق افتاد، اظهار داشت: قبلا کار تحقیقاتی در این زمینه انجام داده بودیم که لازم است مجدد و به صورت کارشناسی‌تر این موارد بررسی شود.

وی افزود: دفعه قبل هم وزارت راه، قسمت حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور و بخش‌های مرتبط و اورژانس را درگیر کرده بود اما به نظر می‌رسد که این اقدام تاثیرگذاری نبوده و باید با دقت بیشتری و با استفاده از کارشناسان خاص جاده‌ای و نظارتی بتوانیم این مسائل را بازبینی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در راستای وظایف نظارتی‌مان یک بار دیگر مسئله حوادث جاده‌ای را با موشکافی بیشتری بررسی کنیم، گفت: در حقیقت باید موضوع صدور مجوز برای این رانندگان و تعاونی‌هایی که کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهند با جدیت بیشتری بررسی شود همچنین وضعیت فیزیکی جاده علائم، حضور نیروهای پلیس در محدوده و نصب علائم هم باید با کارشناسی بیشتری مورد بازبینی قرار گیرد.

رجبی با تاکید بر اینکه باید برای حوادث جاده‌ای به ویژه در حوزه اتوبوسی که تلفات بسیاری هم به دنبال دارد، را با دقت بیشتری بررسی و علت یابی کنیم، عنوان کرد: نمی‌شود که هر روز شاهد این حوادث تاسف بار باشیم؛ قطعا در یک جایی از کار یک بی‌مبالاتی اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تلفات زیاد تدبیر ویژه‌ای نمی‌طلبد و از وزیر راه سوال نمی‌شود، تصریح کرد: ما حتما از وزیر راه در این باره سوال خواهیم کرد البته اگر کمیسیون عمران با جدیت بیشتر و مجدد به این موضوع ورود کند در این صورت تمام طرف‌های درگیر باید حضور پیدا کنند و توضیحات خود را با توجه به مستندات قبلی تکمیل کرده و ارائه دهند که این می‌تواند سرآغاز جدید برای نظارت جدیدی باشد تا گره گشایی صورت گیرد.

رجبی با اشاره به اینکه گزارش قبلی وزرات راه برای مجلس آنچنان که باید، فنی و با دقت دیده نشد، خاطرنشان کرد: یعنی بررسی‌های قبلی ما برای سقوط خودروها از جمله اتوبوس‌ها کافی نبوده و باید از جنبه‌های فنی بیشتری بررسی شده و مدیریت ترافیکی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر بحث، فقط فیزیک جاده‌ای نیست بلکه مدیت حمل‌ونقل هم مهم است و هر دو باید با همدیگر دیده شود و همچنین اینهمه صدور مجوزها برای رانندگان حمل‌ونقلی کنترل شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا