ایران و جهان

اعطای مجوز به‌کارگیری ۳۰ هزار نفر در وزارت بهداشت


به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزابیگی شامگاه سه‌شنبه در اجلاس مشترک مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری خوزستان در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس مصوب و برای تأیید به شورای نگهبان رفت که این امر مهم برای نیروهای پرستاری شرکتی و تبصره‌ای امنیت و انگیزه شغلی بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از دادن ۲۵- ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت خبر داد و افزود: باید دید که سهم خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان از این مقدار چه تعداد است.

وی گفت: در دنیا در هر ۲۴ ساعت به ازای هر تخت بین ۶ – ۸ نفر نیروی گروه پرستاری وجود دارد اما در ایران به دلیل محدودیت‌های منابع به ۲.۵ رضایت داده شده و به‌نظر می‌رسد توافق روی این عدد صورت‌گرفته و بر این اساس نیرو جذب شود.

میرزابیگی بیان کرد: در خصوص مباحث مالی، قانون تعرفه‌ها تصویب، اعتبارات تخصیص داده و دستورالعمل‌ها نیز ابلاغ شده اما به‌نظر می‌رسد مقداری عزم مدیریتی محکم‌تری نیاز است تا این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده و دستورات رئیس جمهور و فرمایشات مقام معظم رهبری زمین گذاشته نشود و سیستم HIS فعال تا خدمات در آن ثبت شود.

وی عنوان کرد: در زمینه فوق‌العاده خاص با یک نظر جدیدی، تعدادی از نمایندگان مجلس فعال شدند و تا دیشب حدود ۲۰ پیشنهاد ثبت شده بود و پیگیر هستیم که این تعداد بیشتر هم شود و در صحن علنی مجلس با مشکل مواجه نشود.

میرزابیگی اضافه کرد: وزارت بهداشت برای آن میزان ضریبی که نمایندگان پیگیر آن هستند به منظور تأمین منابع مشکلی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: خبر خوش قطعی در آستانه نوروز قرار گرفتن منابع اجرای تعرفه‌ها در سرانه است که به صورت یک بند مستقل در تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه به مجلس فرستاده شده و مجلس نیز روی آن نظر مساعد دارد که این موضوع بسیاری از مشکلات را در حوزه پرستاری حل خواهد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا