اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسط

استقرار قطارهای نجات در مراکز حساس و استراتژیک در زمان ۱۲ روز مقاومت ملی

 

به گزارش خوز۲۴ از اهواز ، غلامحسین ولدی چهارشنبه ۴ تیرماه در قرارگاه رسانه‌ای سپهبد شهید غلامعلی رشید در مورد عملکرد اداره‌کل راه‌آهن جنوب در مدت حملات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی مهمی که در حوزه زیرساخت صورت گرفت، گماردن نگهبان در مراکز حساس و استراتژیک در پل‌ها است. علاوه بر این، قطار‌های نجات را در دو نقطه ایستگاه اهواز و بندر امام آماده به کار قرار دادیم.

وی افزود: ما بلافاصله پس از حمله رژیم صهیونیستی به ایران، جلسه مدیریت بحران را با همکاران و معاونان در این اداره‌کل تشکیل دادیم و ما یک دستگاه خدمات‌رسان هستیم و باید از توقف قطار‌های خود جلوگیری و سیر روان و ایمن قطار‌ها را حفظ می‌کردیم.
ولدی ادامه داد: طبیعتا اولین اقدام این اداره‌کل در شرایط جنگی، حفظ زیرساخت‌ها است. ما قبل از قبول قطار‌های مسافری از مبادی تهران، قم، مشهد مقدس و همچنین قبل از اعزام قطار‌های مسافری خود، درزین‌ها را به صورت پیشرو اعزام می‌کردم تا از سلامت مسیر ریلی اطمینان حاصل کنیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب اضافه کرد: افرادی را تحت عنوان راهبان که تقریبا تا ۱۰ کیلومتر مسیر را به صورت پیاده بازدید می‌کنند تعیین کردیم تا هرگونه مورد مشکوک اعم از مشکل در زیرساخت و نقص یا ایراد در ریل را به مافوق خود در کنترل مرکزی مخابره کنند؛ این اقدامات در راستای جلوگیری از توقف قطار‌های باری و مسافربری صورت گرفت.

ولدی گفت: یکی دیگر از اقداماتی مهمی که در حوزه زیرساخت صورت گرفت، گماردن نگهبان در مراکز حساس و استراتژیک در پل‌ها است. علاوه بر این، قطار‌های نجات را در دو نقطه ایستگاه اهواز و بندر امام آماده به کار قرار دادیم.

وی افزود: ما دیزل ذخیره برای ایستگاه‌ها آماده کردیم تا چنانچه قطار ی در مسیر به هر دلیلی متوقف شد، بتوانیم بدون فوت وقت به آن امدادرسانی کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه در طی این ۱۲ روز جنگ، هیچگونه توقف قطار اعم از باری و مسافربری نداشتیم، بیان کرد: ما پیش‌بینی کردیم که ممکن است در تامین سوخت دچار مشکل شویم، به همین دلیل در سه نقطه از راه‌آهن جنوب مانند بندر امام، اهواز و خرمشهر سه پایگاه سوخت آماده به کار قرار دادیم و ذخیره سوخت به مدت یک ماه در این پایگاه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به نبود حمل هوایی و وجود تقاضای حداکثری برای حمل راه‌آهن گفت: در این راستا با توجه به تقاضای موجود ۸ قطار فوق‌العاده با ظرفیت ۳۷۰۰ نفر برای این ایام قرار دادیم. علاوه بر آن، ما تمامی سالن‌های ذخیره که در ایستگاه‌های مبدا و مقصد گذاشته بودیم را در چرخه فعالیت قرار دادیم و ۲۰ سالن با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر اضافه کردیم.
ولدی افزود: در طی این ۱۲ روز صندلی ایجادی در حوزه قطار‌های بین‌شهری ۳۳ هزار نفر بود و استان خوزستان رتبه دوم در قطار‌های حومه‌ای را دارد و ما توانایی جابه‌جایی بیش از ۱۰ هزار نفر را در درون استان داشتیم.

وی ادامه داد: پس از آمادگی زیرساخت‌ها برای تردد قطارها، اصلی‌ترین وظیفه ما که از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به ما تکلیف شد، تخلیه کالا‌های اساسی از بندر امام بود.

ولدی با اشاره به جلسات با مدیرعامل بنادر و دریانوردی استان و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در طی این ۱۲ روز، ما بیش از 1300 واگن حمل کالای اساسی داشتیم که با توجه به اینکه در روز‌های عادی میانگین واگن‌ها 50 واگن بوده در حال حاضر به 112 واگن رسیده ، رشد قابل توجه در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص تقاضای حداکثری و  ازدحام در قطار‌های بین شهری اظهار کرد: وقتی قیمت یک نوع حمل و نقلی پایین است، تقاضا برای آن به حداکثر می‌رسد. کاری که از ابتدای سال برای قطار‌های حومه‌ای یا محلی انجام دادیم، آنلاین شدن بلیت فروشی قطار‌ها بود تا مسافران بتوانند بدون اتلاف وقت سوار قطار شوند.

ولدی بیان کرد: معتقدم که افزایش تعداد سالن‌های قطار، اقدامی خوب است و البته این کار در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم قرار دارد.

وی با اشاره به تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حمل و نقل کالا گفت: ما ارتباط بسیار خوبی با بندرامام و سازمان راهداری در مورد جابه‌جایی‌های بار داشتیم و هم صاحبان بار، هم مالکان واگن‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی به ما کمک کردند تا عدد قابل توجهی حمل بار داشته باشیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا