اخبار خوزستان

استاندار خوزستان: منطقه ویژه پتروشیمی از توسعه مشاغل خانگی حمایت کند



به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران عامل شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر لزوم حرکت در مسیر شعارها و منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون مدیریت کشور و تولید اشتغال تاکید کرد و اظهارکرد:شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی نقش مهم و اساسی در اقتصاد ملی و توسعه و پیشرفت کشور دارند و دولت نگاه ویژه ای به توسعه آن دارد.
وی افزود:در همین راستا وظیفه اصلی ما نیز حمایت از این صنعت و ایجاد فضایی آرام و امن برای مردان صنعتی استان و کشور است که بتوانند با آرامش خاطر گام بردارند و طرح های توسعه ای خود را اجرا و کشور را به سمت استقلال و رشد بیشتر سوق دهند.
استاندار خوزستان به لزوم توسعه اشتغال و گسترش مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت:حمایت از مشاغل خانگی باید با هدف گسترش اشتغال زایی و توانمند سازی قشر جوان جامعه صورت گیرد که در این زمینه طرحی با دعوت از صنایع بزرگ خوزستان برای افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه رسالت تهیه شده تا با بهره گیری از محل گردش مالی آن از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال زایی حمایت شود.
وی افزود:از این رو شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه پتروشیمی،فولاد اکسین و منطقه آزاد اروند می توانند در کنار حفظ سوددهی خود با افتتاح حساب در این بانک کمک شایانی به این طرح کنند تا از محل گردش مالی این مبالغ زمینه توسعه مشاغل خانگی، تولید و اشتغال فراهم شود.
وی در ادامه به ارزش افزوده بالای محصولات پتروشیمی اشاره کرد و اظهارکرد: باید همت ویژه ای برای تولید اشتغال از تمام ظرفیت های منطقه از جمله صنعت فناوری و اطلاعات و صنایع پایین دستی داشته باشیم، چرا که به جهت ارزان بودن خوراک پتروشیمی و گران بودن محصولات آن ارزش افزوده بالایی به دنبال خواهد داشت و کشور را از تنوع صادراتی بهره مند خواهد کرد.
وی همچنین بر توسعه مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان بندرماهشهر تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی مناسب از سوی فرماندار ماهشهر و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی با کمک شرکت های مستقر درمنطقه شاهد اشتغال زایی خوبی در خوزستان با نگاه بومی به بندرماهشهر و مناطق حاشیه ای آن باشیم و سطح خدمات ارائه شده به مردم استان و این شهرستان بالا برود.
استاندار خوزستان بر لزوم رعایت مسائل زیست محیطی از سوی شرکت های صنعتی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد از ثروت های طبیعی و استعدادهای موجود در منطقه نیز با رعایت مسائل زیست محیطی نهایت استفاده شود.
۳۰۱۵/ ۶۰۳۷
خبرنگار: آمنه محتشمی** تنظیم:عدنان جواهری** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی


Source link

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا