اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

استاندار خوزستان: امسال حدود ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به مناطق روستایی خوزستان اختصاص داده می‌شود

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» شامگاه  چهارشنبه ۷ اردیبهشت در نشست ویدئو کنفرانسی استانداران با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبارات روستایی و مناطق محروم خواهیم داشت که توزیع شهرستانی آن هم در حال انجام است.

 

استاندار خوزستان افزود: ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبارات راه روستایی و ۱۷۰ میلیارد تومان هم در بخش آب روستایی منظور شده که جمعاً حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

 

وی اضافه کرد: از بنیاد علوی، بنیاد مستضعفین، بنیاد برکت و گروه‌های وابسته به سپاه و بسیج هم خواستیم به مناطق محروم و روستایی و بودجه‌های استانی کمک کنند تا کلیه پروژه های خرد که ۳۰۰ پروژه در بخش های آب، راه، بهداشت و درمان، مدرسه سازی و سایر نیازهای روستایی در سراسر استان است اجرایی شود.

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با انجام این طرح ها یک تحول خوبی خواهیم داشت و این اعتبارات علاوه بر اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی است.

 

وی عنوان کرد: علاوه بر این، اقدامات دیگری برای آب شرب، روان آب ها و پیشگیری از سیل داریم، همچنین برای پروژه‌های اشتغالزایی برای روستاها امسال با نظارت دقیق تر امیدواریم حداکثر استفاده را از این امکانات داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: برای زیرساخت ها علاوه بر اعتبارات استانی اعتبارات ملی را در بسیاری از جاده ها و پروژه های داریم.

 

وی ابراز کرد: از طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری حدود ۲۷۰ هزار هکتار آن اجرا شده که نواقصی دارد که دنبال مرتفع کردن آن هستیم.

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: وزیران نیرو و جهاد کشاورزی کمیسیون اصل ۹۰ قول شروع فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را دادند.

 

وی یاد آور شد: همچنین با وزیر نفت رایزنی کردیم و پیگیر هستیم اعتبارات خوبی برای مشکلات زیرساختی استان اختصاص یابد و در صورت تخصیص این اعتبارات ظرف دو سه سال بخش بزرگی از مشکلات فاضلاب، آب شرب و روان آب ها حل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا