ایران و جهان

ارتش سودان: توافق آتش‌بس شامل موضوعات سیاسی نمی‌شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق امضاشده میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، تنها حوزه‌های نظامی و فنی و اقدامات حمایتی از غیرنظامیان را دربرمی‌گیرد و به موضوعات سیاسی نمی‌پردازد.

ارتش سودان در بیانیه خود که در صفحه مجازی رسمی آن منتشر شده است، با قدردانی از میانجیگری عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در امضای توافق آتش‌بس افزود: جهت کاهش رنج‌های مردم سودان در نتیجه شورش شوم صورت‌گرفته و هم‌چنین جهت تسهیل در حوزه‌های انسانی و حیاتی زندگی هم‌وطنان، ارتش سودان دیروز در جده توافقنامه آتش‌بس کوتاه مدت و اجرای اقدامات انسانی را با شورشیان به امضا درآورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مدت زمان آتش‌بس کوتاه‌مدت، ۷ روز است که از از ساعت نه و چهل و پنج دقیقه شامگاه فردا دوشنبه ۲۲ مه به اجرا در می‌آید.

فرماندهی ارتش سودان افزود: این توافق، تنها حوزه‌های نظامی و فنی مربوط به اجرای آتش‌بس موقت، آزادی رفت‌وآمد غیرنظامیان و حمایت از آنان در برابر خشونت و تجاوزهای شورشیان، تخلیه بیمارستان‌ها، حفاظت از بخش‌های خدماتی و موضوعات مرتبط را در برمی‌گیرد و به هیچکدام از موضوعات سیاسی نمی‌پردازد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا