ایران و جهان

آمادگی ایران در انتقال دانش با روسیه برای پیشگیری از مخاطرات


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن نامی در دیدار و گفتگو با «الکسی ددوف» سفیر و «یوری الکسیف» رایزن سفارت و نماینده رسمی وزارت کشور روسیه با اشاره به قرار گرفتن آسیا در مناطق پر ریسک و خطر جهان، خواستار تقویت روابط با کشورهای همسایه به خصوص روسیه جهت مدیریت بحران در شرایط اضطراری شد.

وی گفت: امروزه انتقال دانش در زمینه مقابله و پیشگیری از حوادث طبیعی می‌تواند از بروز تلفات جانی و مالی و ایجاد فاجعه انسانی جلوگیری کند.

نامی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، در زمینه تولید مشترک و انتقال دانش بعضی از اقلام پیشگیری از حوادث مانند؛ پیش نشانگرهای زلزله، تجهیزات هواشناسی و باروری ابرها، کمک به توسعه فضای سبز و کاشت درخت و توسعه بخش کشاورزی همکاری لازم را با فدراسیون روسیه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با پیشنهاد برگزاری مانور مشترک مدیریت بحران با روسیه خواستار ایجاد سازمان یا اتحادیه‌ای جدید با عضویت کشورهای ایران، روسیه، آسیای میانه و قفقاز جهت امداد رسانی بهتر در شرایط اضطراری شد.

بر اساس این گزارش در این دیدار سفیر روسیه «الکسی ددوف» با تشکر از دعوت رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جهت تشکیل این جلسه از همکاری‌های گذشته کشورش با جمهوری اسلامی در امداد رسانی به زلزله زدگان خوی گفت و آمادگی روسیه جهت تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

سفیر روسیه گفت: ایران به عنوان عضو سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند با سایر اعضا تجربیات خود را مبادله و انتقال دهد.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جهت سفر به روسیه و دیدار با وزیر شرایط اضطراری دعوت به عمل آورد.

«آلکسی ددوف» عنوان کرد: روسیه با انتقال تجربیات خود در زمینه انتقال دانش مدیریت بحران موافق است و پیشنهادات ایران را بررسی و به مسئولان اعلام می‌کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا