اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

آغوش وزارت راه و شهرسازی به روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باز است

 

 

به گزارش خوز 24 به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به حضور عاشقان در مسیر نورانی راهیان نور در استان خوزستان بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید به عنوان یک وزارتخانه زیرساختی در حوزه تقویت زیرساخت‌ها و افزایش ایمنی سفرها از جمله مناسب‌سازی، نوسازی، بازسازی و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی منتهی به یادمان‌های شهدا در مسیر راهیان نور اقدام کند.

مهرداد بذرپاش با قدردانی از خدمات ارائه شده در جریان سفرهای اربعین حسینی امسال در دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان افزود: از اکنون باید مهیای میزبانی از زائران سیدالشهداء (ع) در اربعین ۱۴۰۳ باشیم و برخی مشکلات پایانه‌ها و محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها رفع شود.

وی با اشاره به تقارن عید طبیعت با عید قرآن و آغاز سفرهای نوروزی و افزایش تردد در سطح محورهای مواصلاتی، بر ضرورت آماده‌باش کامل در ارائه خدمات بهینه به مسافران تأکید کرد.

وی از توسعه ناوگان در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری وزارت راه و شهرسازی یاد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ باید با پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها و ابتکارات و تفسیر قانون به نفع بخش خصوصی، سال گشایش فعالیت و ثبت رکورد در این حوزه باشد.

بذرپاش حوزه ترانزیت را یکی از موضوعات اصلی پیش‌رو در این وزارتخانه خواند و گفت: درصورتی‌که در این بخش به نقطه مطلوب برسیم، می‌تواند به ازای نفت برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۱ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، آن را محصول نرم‌افزار، اقدامات و مذاکرت دیپلماتیک، راهگذرهای جدید بین‌المللی و میزبانی از خودروهای کشورهای متردد خارجی خواند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر صادق‌الوعد بودن دولت و پرهیز از بیان وعده‌هایی که قابلیت اجرایی ندارند، اظهار کرد: در این راستا احداث ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال جاری وعده داده شده بود که تاکنون عملیات احداث ۳۰۲۲ کیلومتر اجرایی شده و شاهد رشد ۲۰ درصدی در این حوزه در مقایسه با سال گذشته هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا