اخبار خوزستان

۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خوزستان فراهم می‌شود



به گزارش ایرنا مرتضی موصلی روز شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه توضیح داد: سال ۹۵ بیش از پنج هزار و ۴۷۰ فرصت شغلی برای خانواده های تحت پوشش با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان فراهم شد که از این میزان ۵۱ میلیارد تسهیلات بانکی و ۱۲ و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد بود.
وی با بیان این که ۱۱ هزار نفر تحت دوره‌های آموزشی قرار گرفته‌اند افزود: با همکاری خانه کار آفرین، اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان، جهاد دانشگاهی و همچنین با تعامل با شرکت‌ها و صنایع بخشی خصوصی زمینه کاریابی برای ۶۰۳ نفر فراهم شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: بر اساس مطالعه ای که بر ۱۰۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در خوزستان انجام شد ۱۶۰ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۸۵ هزار نفر از آ‌نها توانمندی و علاقه مندی به اشتغال دارند برای همین تلاش می‌کنیم آن ها را به سمت اشتغال سوق دهیم.
وی تاکید کرد: رویکرد غالب و محوری کمیته امداد امام خمینی توانمند سازی اجتماعی، توانمند سازی فکری و فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی است که تلاش ما بر سوق دادن منابع و اعتبارات به همین سمت و سو است.
موصلی گفت: از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان توسعه و افزایش سهم و مشارکت مردم، توسعه خدماتی بااثربخشی بالا و تمرکز بر خدماتی که ضریب اثر بخشی بالایی، افتتاح اولین صندوق قرض الحسنه در شهر اهواز، در دستور کار قرار دادن امداد الکترونیک، توجه به مناطق متناسب با ضریب های مختلف آن ها است.
وی با اشاره به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توضیح داد: این صندوق در اهواز مراحل قانونی خود را طی کرده است و تسهیلات آن کاملا قرض الحسنه و با کارمزد ۳ درصد است، سال گذشته هشت هزار و ۶۰۰ وام قرض الحسنه به میزان ۲۴ میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.
***رشد سه برابری کمک معیشت مددجویان تحت پوشش
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: از ابتدای امسال کمک معیشت ماهیانه مددجویان تدحت پوشش رشد سه برابری داشته است که دو ماهه ابتدای سال از طریق سامانه هدفمندی یارانه ها پرداخت شد ما از ماه آینده به حساب کمیته امداد واریز می شود.
وی گفت : تا پیش از این رشد سه برابری خانواده های یک نفره ۵۳ هزار تومان، خانواده های ۲ نفره ۶۰ هزار تومان، سه نفره ۷۱ هزار تومان، چهار نفره۸۲ هزار تومانو پنج نفره به بالا ۱۰۰ هزار تومان کمک معیشت ماهیانه دریافت می کردند.
وی با اشاره به برنامه های کمیته امداد امام خمینی خوزستان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تلاش میکنیم در ماه مبارک رمضان پنج هزار حامی جدید در قالب طرح اکرام جذب کنیم
وی ادامه داد: با کمک خیران ۱۵۰ سفره افطاری در سطح استان تدارک دیده شد و برای ۲۰ هزار سبد غذایی برای مناطق عشایری برنامه ریزی کرده ایم.
۷۱۶۴/۶۰۰۲
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار دهنده : کبری آقازری


Source link

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا