تیتر یک

۶۵ درصد اعتبارات نفت ابلاغ شده است، مازاد ۴۰۰ میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی خوزستان

مسعود صدری در گفتگو با خبرنگار خوز ۲۴ اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۰ درصد درآمدهای مالیاتی خود را محقق و ۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد داشتیم و بر اساس قانون کسری های دستگاه های اجرایی را با اعتبارات هزینه ای ترمیم کردیم.
وی افزود: اعتبارات تملک دارایی سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به ما ابلاغ شد و در چهار ماهه اختصاص ۹۱ درصد اعتبار کل سال را به استان انجام دادند که ۱۳ درصد از محل وجوهات نقدی و ۷۷ درصد توسط اوراق خزانه پرداخت شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: درآمدهایی که امسال از محل درآمدهای عمومی پیش بینی شده و مصوب قانون بودجه سال ۹۷ هست؛ چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بود که مصوبه چهار ماه اول یک هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون تقریبا ۹۲ درصد درآمد این مدت را محقق کردیم.
صدری یادآور شد: از درآمد مصوب سال جاری ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی، ۴.۵ درصد نیروی انتظامی، یک درصد گمرک و بقیه را ۱۵ دستگاه اجرایی توزیع شده است.
وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات ۳درصد نفت به خوزستان، یادآور شد: اعتبارات سه درصد نفت نیز معادل یک هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان است که تخصیص ۶۵ درصد آن ابلاغ شده که از این مقدار ۲۶ درصد نقدی و مابقی از محل اسناد خزانه تأمین می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به مقام اول این استان در سامانه سادا گفت: خوشبختانه تاکنون کل استان ها ۳۰۵ هزار مشخصات در سامانه ثبت کردند که ۲۰ هزار و ۲۷۳ مورد آن مربوط به خوزستان است.
صدری بیان کرد: احصاء دارایی های منقول و غیرمنقول دولت یک بحث تاریخی است که بر اساس آن ابنیه، ساختمان ها و اراضی دولت باید تعیین و دستگاه های اجرایی باید در سامانه سادا مشخصات تمام اموال با سند به نام و یا حتی اجاره ای را در این سامانه ثبت کنند.
وی ادامه داد: گزارش های قانون احصاء مطالبات و بدهی های دولت در خوزستان مرتبط در حال نوسان است و بر اساس آخرین آمار تا ۱۳ مرداد کل بدهی ها و تعهدات دولت ۴۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان (تعهدات الزاما به عنوان بدهی نیست) و کل مطالبات ۴۶ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اشاره به ساماندهی امور نقلیه ادارات گفت: در سال گذشته مجوز خرید ۱۳۸ خودرو و امسال نیز مجوز خرید ۱۰۴ دستگاه خودرو صادر شد و سال گذشته مجوز فروش و اسقاط ۸۱۰ دستگاه خودرو صادر و همچنین امسال تاکنون ۳۴۳ مورد مجوز مشابه صادر شده است.
صدری اضافه کرد: در راستای سیاست های انقباضی برای برون سپاری امور تعداد خودروهای دولتی این استان را از ۱۲ هزار و ۲۴۷ دستگاه به هشت هزار و ۱۶۳ دستگاه کاهش دادیم.
وی گفت: در سال ۹۴ تعداد ۴ هزار و ۷۵۱ فقره چک صادر کردیم ولی امسال فقط ۱۰ فقره چک انجام شده و تفاوت زیادی دارد؛ این کار در راستای اجرایی شدن خزانه داری الکترونیک انجام شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: نظام درآمد هزینه در استان ها مستقر شده و هزینه های استان های مختلف بر اساس درآمدهای وصولی اختصاص پیدا می کند؛ یعنی هر استانی با توجه به ظرفیت های خودش درآمدی را پیش بینی و در مقابل مصرف هم برای آن تعریف می کند.
به گفته صدری هرچقدر درآمد وصولی استان ها بیشتر باشد، به تبع می توانند مصارف خود را هم انجام دهند؛ یعنی با وصولی بیشتر خدمات و مصارف استان بالا می رود.
وی با بیان این که هرچقدر میزان درآمد پیش بینی شده استان ها محقق نشود به همان میزان تعهدات دولت اجرا نمی شود، گفت: مالیات بر اساس سود است (تفاضل درآمد با هزینه ها) است یعنی اگر سودی حاصل شد از آن مالیات را کسر می کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بیان این که نباید وصول درآمد را به عنوان ظلم در حق مؤدی تلقی کنیم، گفت:: جامعه حقوق بگیر تقریبا ۲۷ درصد مالیات کشور و مشاغل کمتر از چهار درصد را شامل می شوند که این امر در راستای عدالت مالیاتی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا