ایران و جهان

۵۲ درصد مردم آمریکا مخالف کمک تسلیحاتی واشنگتن به اسرائیل هستند


به گزارش خبرگزاری مهر، وب‌سایت شبکه خبی «سی‌بی‌اس» اعلام کرد نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا مخالف اقدام دولت این کشور برای ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی هستند.

نتایج نظرسنجی مشترک شبکه سی‌بی‌اس و مرکز افکارسنجی «YouGov» نشان می‌دهد که اکثریت پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که آمریکا «باید کمک‌های انسان‌دوستانه به فلسطینی‌های حاضر در نوار غزه ارسال کند.»؛ درحالی‌که بیشتر آنها (۵۲ درصد) گفته‌اند که آمریکا «نباید تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل قرار دهد.»

همچنین ۵۶ درصد گفتند که با نحوه برخورد بایدن با مناقشه اسرائیل و حماس موافق نیستند. ۴۴ درصد هم اعلام کردند که موافق رویکرد دولت آمریکا در این زمینه هستند.

۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که «اقدامات و اظهارات» اخیر بایدن «بیش از حد در دفاع از اسرائیل» بوده و در مقابل ۴۴ درصد گفته‌اند که دولت بایدن «حمایت مناسبی از اسرائیل» داشته و ۳۲ درصد نیز تصور می‌کنند که این حمایت‌ها «کافی» بوده است.

جو بایدن چهارشنبه گذشته و پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت علیه رژیم صهیونیستی «برای اعلام حمایت واشنگتن از اسرائیل» به تل‌آویو سفر کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا