ایران و جهان

۴۲ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۹ فعالیت خود را در استان آغاز کرد تا بیمه شامل حال این قشر شود و دغدغه‌های پیری برای مردمی که سختکوشی‌ آن‌ها حرف اول را در استان می‌زند، کمتر شود.

ابوالفضل فرج‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: تعداد افراد مشمول این بیمه ۹۳ هزار و ۴۸۸ نفر است که ۴۲٫۷ درصد این جمعیت به تعداد ۳۹ هزار و ۹۵۹ نفر در ۳۷ کارگزاری فعال در نقاط مختلف استان زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۳۴۶ نفر بیمه‌شدگان تحت حمایت بهزیستی، دو هزار و ۷۸۶ نفر بیمه‌شدگان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، هزار و ۴۸۳ نفر مستمری‌بگیران فوتی، ۱۳۲ نفر مستمری‌بگیران از کار افتاده و هزار و ۷۶۸ نفر مستمری‌بگیران بازنشسته هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی و عشایر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی سه ماه گذشته از سال ۹۸ از ۶۳۴ نفر جمعیت تعیین شده ۶۰۰ نفر جذب بیمه شدند که تحقق ۹۳ درصدی نشان می‌دهد.

فرج‌زاده با بیان اینکه افزون بر این از پنج هزار و ۳۱۴ نفر تعیین‌شده برای تمدید بیمه نیز چهار هزار و ۶۸۴ نفر بیمه خود را تمدید کردند که تحقق ۸۸ درصدی دارد، بیان داشت: مبنای پرداخت حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی که صندوق تعیین و تعریف کرده است و افراد می‌توانند حق بیمه را به‌صورت سالانه پرداخت کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا