اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی امسال با شعار<دانش آموز انقلابی . مدرسه انقلابی >

حجت‌الاسلام هادی زرشناس، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان چهارشنبه سوم آبانماه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: هفته بسیج دانش آموزی امسال با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» از هفت تا ۱۳ ماه گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های گرامیداشت این هفته افزود: هفتم آبان ماه با شعار دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری وارد هفته بسیج دانش آموزی می‌شویم و برنامه پدافند غیر عامل کار مشترک آموزش و پرورش و نهادهای زیربط در مدارس آغاز گر برنامه های این هفته خواهد بود.

زرشناس خاطر نشان کرد: همچنین در این روز دانش‌آموزان بسیجی بر مزار شهیده سهام خیام در شهرستان هویزه و شهید بهنام محمدی در شهرستان مسجدسلیمان حاضر خواهند شد.

وی بیان داشت: هم‌اندیشی نخبگان علمی ، هنری، ورزشی با مسئولان و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه بسیجی که در جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره بسیجی علمی پایا موفق به کسب رتبه‌های برترشدند، از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

نواختن زنگ ایثار در مدارس خوزستان
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان از نواختن زنگ ایثار و مقاومت در روز هشتم آبان ماه خبر داد و گفت: دومین روز هفته بسیج دانش آموزی به نام «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نام‌گذاری شده که آئین صبحگاهی سراسری، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و برگزاری یادواره استانی شهدا در هندیجان از جمله برنامه‌ های این روز خواهد بود.

وی با بیان اینکه سومین روز این هفته «دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری» نامگذاری شده، تصریح کرد: افتتاح باشگاه سایبری بسیج دانش‌آموزی، اجرای طرح رهروان شهید فهمیده با همکاری منطقه سوم نیروی دریایی سپاه و آغاز ثبت نام لیگ عملی پایا از ویژه برنامه های گرامیداشت این روز است.

زرشناس دهم آبان و چهارمین روز هفته بسیج دانش آموزی را به نام روز « دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایت‌مداری»عنوان کرد و ادامه داد: کنگره همفکری آینده سازان و دیدار با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر استان، ارائه گزارش سالانه و نشست های تربیتی معرفتی با عنوان رهبر کوچک که اشاره به سخن امام راحل درباره شهید فهمیده دارد، برای گرامیداشت این روز برنامه ریزی شده اند..

راه اندازی دستجات عزاداری قاسم بن الحسن
وی به برنامه های پنجمین روز از هفته بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: یازدهم آبان به عنوان «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان‌خواهی» نامگذاری شده که در این روز مسابقه رهروان دانش آموز، مراسم کوهپیمایی ویژه خواهران و راه اندازی دستجات عزاداری تحت عنوان هیات قاسم بن الحسن از فلکه بهشت آباد تا مزار شهدا برگزار می شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه جمعه ۱۲ آبان ششمین روز هفته بسیج دانش آموزی با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌خواهی» گرامی داشته می شود، اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه و سخنرانی یکی از دانش آموزان بسیجی پیش از خطبه های نماز جمعه و تشکیل حلقه های صالحین از برنامه های گرامیداشت این روز است.

وی خاطر نشان کرد: شنبه ۱۳ آبان ‌ماه آخرین روز هفته بسیج دانش آموزی تحت عنوان «دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی» نامگذاری شده که در این روز حضور سازمان یافته دانش آموزان در مراسم استکبار ستیزی و مسابقه نقاشی مرگ بر آمریکا را خواهیم داشت.

برگزاری اردوهای ویژه دانش آموزان مناطق کم برخوردار
زرشناس در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اردوهای مجموعه جهان آرا اشاره کرد و گفت: در این طرح یک روزه که چند سالی است در استان خوزستان در حال انجام است، دانش آموزان مناطق کم برخوردار به صورت رایگان به مجموعه فرهنگی ورزشی جهان آرا اعزام می‌شوند و در کلاس‌های استخر، تیراندازی در سالن، فوتبال و فوتسال شرکت می‌کنند.

وی همچنین به برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۵۳ هزار دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور به مدت دو روز از یادمان های دفاع مقدس بازدید به عمل آوردند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی امسال از ۱۲ مهرماه آغاز شده، تصریح کرد: تاکنون ۸ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی استان اعزام شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اسفند ماه امسال ۵۰ هزار دانش‌آموز در این اردو تحت پوشش قرار گیرند.

هشدار به حضور دانش آموزان در فضای مجازی
وی در ادامه سخنان خود به معضلات حضور دانش آموزان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی هشداری برای همه ما به شمار می‌رود چرا که شاید دانش‌آموزان برای استفاده از این فضا به بلوغ کافی نرسیده باشند.

زرشناس با تاکید بر ضرورت توجه همه ارگان های ذیربط به این موضوع اظهار کرد: امسال ۱۵۰۰ دانش آموز تحت اردوهای یاروان ولایت به مشهد مقدس اعزام دند که در حاشیه این اردو با آسیب ها و فرصت های فضای مجازی آشنا شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا